Wywiad i gameplay w KNB Live

survariumnaknblive
Kilka dni temu rosyjskojęzyczny serwis Kanobu.ru, gościł w programie KNB Live przedstawicieli studia Vostok Games – dyrektora działu PR i marketingu Olega Jaworskiego oraz kierownika projektu Survarium Rusłana Didenko. Rozmawiano zarówno o planach studia związanych z grą Survarium jak i o szczegółach rozgrywki. Najważniejsze, poruszone w wywiadzie zagadnienia oraz filmik pokazujący gameplay z dwóch lokacji – Stacji Radarowej „Vostok” (ang. Vostok Radar Station) i Zakładów Przemysłu Chemicznego (ang. Chemical Plant) – w rozwinięciu newsa:

  • po raz kolejny potwierdzono, że po zawieszeniu projektu S.T.A.L.K.E.R. 2 ekipa z GSC próbowała znaleźć inwestora i jednocześnie dogadać się z właścicielem marki S.T.A.L.K.E.R. o możliwości kontynuowania prac nad grą. Ponieważ rozmowy spełzły na niczym, postanowiono stworzyć własny projekt typu free-2-play nad którym pracują już od ponad roku;
  • podobieństwo wielu graficznych elementów gry Survarium do serii S.T.A.L.K.E.R. jest czysto przypadkowe bo twórcy z Vostok Games po prostu nie potrafią tworzyć gier w inny sposób. Ponadto, ekipie ze studia zależy na tym aby stworzyć free-2-play z sensowną linią fabularną i tym samym udowodnić wszystkim graczom, że ten typ gier niekoniecznie musi być płytki;
  • planowana jest publikacja tzw. eventów gry w postaci filmików, które przedstawią genezę konfliktu pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Gracz zadecyduje, po której ze stron woli się opowiedzieć i zacznie grać jako jej zwolennik. Po upływie tygodnia, w zależności od wyników poszczególnych graczy i frakcji, zmieni się dalsza linia fabularna w grze czyli jedno z dwóch możliwych rozgałęzień wydarzeń zostanie przedłużone. Wszystkie te eventy będą się składać na serie, a na ich podstawie na stronie gry opublikowane zostaną kroniki w postaci komiksów. W taki oto sposób gracze będą mieli wpływ na rozwój wydarzeń w grze;
  • dopasowywanie graczy do meczu tzw. match making, będzie uzależniony od faktycznych umiejętności graczy, a nie posiadanego ekwipunku czy uzbrojenia;
  • studio Vostok Games po zakończeniu prac nad grą Survarium nie wyklucza powrotu do korzeni i stworzenia klasycznej gry komputerowej z trybem dla pojedynczego gracza. Aktualnie studio posiada inwestora toteż nie bierze pod uwagę możliwości wykorzystania takich stron jak Kickstater na zebranie potrzebnych na produkcję gry funduszy. Niemniej jednak podczas poszukiwania środków finansowych na potrzeby projektu Survarium rozważali również i taką możliwość;
  • w odległych planach studia jest wydanie gry Survarium pod Linux i Mac, a w bardzo dalekiej przyszłości być może także na konsole nowej generacji. Nie wykluczone, że w okolicach wydania beta wersji gry pojawi się także jakiś dodatek na mobilne urządzenia w postaci swoistego komunikatora między graczami;
  • interakcja ze społecznością graczy poprzez organizowanie konkursów literackich – tak jak to miało miejsce w przypadku serii S.T.A.L.K.E.R.. W przyszłości być może także konkursy związane z tworzeniem muzyki;
  • przy okazji zdementowano także informacje zawarte w wywiadzie z Jasonem Rubinem opublikowanym na łamach serwisu GamesIndustry International. W nim były prezes firmy THQ – eks-wydawcy gier serii Metro i S.T.A.L.K.E.R. – opowiedział o fatalnych warunkach pracy w studio 4A Games.
    Nawiasem mówiąc na te rewelacje zareagował również znany blogger Siergiej Galyonkin. Na swoim blogu napisał, że stwierdzenia pana Jasona Rubina są mocno wyolbrzymione.


Podziel się


Skomentuj