Wielki Test Beta wersji gry Survarium

wielkitest
Na początku kwietnia bieżącego roku rosyjskojęzyczny serwis internetowy GameGPU przeprowadził i opublikował wyniki testów Beta wersji Survarium. Testowano różne modele kart graficznych na różnych ustawieniach oprawy wizualnej gry a także wpływ micro-stuttering, VRAM, RAM i CPU na jakość gry.

Różne ustawienia grafiki

tabelka1

Poniżej zrzuty ekranu z gry w różnych ustawieniach graficznych, dzięki nim możecie zobaczyć różnicę pomiędzy minimalnymi, średnimi i maksymalnymi ustawieniami oprawy wizualnej Survarium.

ustawieniasreust1maxust1

Lokacja Zakłady Przemysłu Chemicznego.


Różnice pomiędzy różnymi ustawieniami oprawy wizualnej widoczne są jedynie gdy przypatrzymy się szczegółom, które są najbardziej dostrzegalne w przypadku jakości cieni i oświetlenia.

Lokacja Szkoła.sreust2maxust2

Lokacja Szkoła.


Poniżej zrzuty ekranu z gry w różnych ustawieniach graficznych, dzięki nim możecie zobaczyć różnicę pomiędzy ustawieniami rozdzielczości Full HD a 4K oprawy wizualnej Survarium.

Lokacja Rudnia.4K1

Lokacja Rudnia.


W rozdzielczości 4K gra Survarium wygląda po prostu wspaniale, poziom szczegółowości w przypadku takiego ustawienia wręcz zapiera dech w piersiach…

Lokacja Fort Tarakanowskij.4K2

Lokacja Fort Tarakanów.


Poniżej zrzuty ekranu z gry z włączoną i wyłączoną funkcją antyaliasingu (AA):

Lokacja Fort Tarakanowskij.AAon

Lokacja Fort Tarakanów.


Aktywacja wygładzania poprawia nierówności powierzchni ale nie usuwa ich całkowicie.

Test GPU

Wszystkie karty graficzne były testowane na maksymalnych ustawieniach grafiki przy pomocy programu MSI Afterburner. Celem testu jest określenie jak zachowują się karty graficzne różnych producentów na tych samych ustawieniach. Za wskaźnik posłużyły średnie i minimalne wartości FPS. Poniżej nagranie wideo testowanego fragmentu gry na lokacji Rudnia:



Nasze karty graficzne były testowane w rozdzielczości 1920×1080, 2560×1600 i 3840×2160 przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki dostępnych w grze Survarium. Poniżej wyniki testowania przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki w rozdzielczości 1920х1080:

tabelka2

W przypadku powyższych ustawień możliwy do przyjęcia wskaźnik FPS wskazuje na modele kart graficznych Radeon HD 6870 lub GeForce GTX 560 z kolei optymalnymi kartami graficznymi są modele kart graficznych Radeon HD 6970 lub GeForce GTX 650 Ti i wyższe.
Poniżej wyniki testowania przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki w rozdzielczości 2560х1600:

tabelka3

W przypadku powyższych ustawień możliwy do przyjęcia wskaźnik FPS wskazuje na modele kart graficznych Radeon R9 270 lub GeForce GTX 750 Ti z kolei optymalnymi kartami graficznymi są modele kart graficznych Radeon HD 7950 lub GeForce GTX 660 Ti i wyższe.
Poniżej wyniki testowania przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki w rozdzielczości 3840х2160:

tabelka4

W przypadku powyższych ustawień możliwy do przyjęcia wskaźnik FPS wskazuje na modele kart graficznych Radeon R9 290X lub GeForce GTX 780 z kolei optymalnymi kartami graficznymi są modele kart graficznych Radeon R9 290X lub GeForce GTX 780 Ti i wyższe.

Test Micro-stuttering

Poniżej wyniki testowania opóźnienia FPS na monitorze Micro-Stuttering. Za wskaźnik posłużyły wyniki na kartach graficznych AMD ARES II i NVIDIA GTX 780 przy rozdzielczości 1920×1080 z maksymalnymi ustawieniami jakości obrazu. Poniżej testowanie przy maksymalnych ustawieniach jakości Micro-stuttering:

tabelka6

Wskaźniki opóżnień Micro-Stuttering znajdują się w granicach normy w przypadku wszystkich kart graficznych.

Test VRAM

Testowanie obciążenia przez grę pamięci wideo było przeprowadzane przy wykorzystaniu programu MSI Afterburner. Za wskaźnik posłużyły wyniki przy użyciu najlepszych kart graficznych na bazie AMD i NVIDIA przy rozdzielczości 1920×1080 i 2560×1600 oraz różnymi ustawieniami wygładzania powierzchni.

tabelka8

Zalecaną objętością wykorzystania pamięci wideo w przypadku rozdzielczości 1920×1080 jest 1280 Mb pamięci wideo, dla rozdzielczości 2560×16002048 Mb pamięci wideo a rozdzielczości 3840×21603076 Mb pamięci wideo.

Test CPU

Testowanie obciążenia procesora przeprowadziliśmy na 15 dostępnych tego dnia na rynku modelach procesorów. Test był przeprowadzony w miejscach, gdzie obciążenie karty graficznej w grze jest minimalne i było mniejsze niż 99%. Tym razem w rozdzielczości 1920×1080 przy maksymalnych ustawieniach oprawy wizualnej gry.

tabelka9

Wydajność procesorów w Beta wersji gry Survarium znajduje się na wystarczającym poziomie dla wszystkich naszych testowanych modeli.
Obciążenie rdzeni procesorów marki Intel przy maksymalnych ustawieniach jakości oprawy wizualnej w rozdzielczości 1920×1080:

tabelka10

Obciążenie rdzeni procesorów marki AMD przy maksymalnych ustawieniach jakości oprawy wizualnej w rozdzielczości 1920×1080:

tabelka11

Gra może wykorzystać do 4 rdzeni, dodatkowa ich ilość w żaden sposób nie wpłynie na komfort grania.

Test pamięci RAM

Test przeprowadzono na bazie podstawowej konfiguracji procesora Core i 7 3970X@4.9 GHz z pamięcią 16 GB DDR3 2400 MHz. Za wskaźnik posłużyła cała wykorzystywana pamięć operacyjna. Test pamięci operacyjnej całego systemu Windows 8.1 przeprowadzono na różnych konfiguracjach testowych bez uruchamiania dodatkowych programów i aplikacji (przeglądarek itp.).

Testowanie wykorzystania przez grę pamięci operacyjnej przy różnych ustawieniach jakości oprawy wizualnej:

tabelka12

Jak widać powyżej przy różnych ustawieniach jakości objętość wykorzystywanej pamięci operacyjnej w Beta wersji Survarium znajduje się na poziomie 1200 megabajtów.
Testowanie wykorzystania przez system Windows pamięci operacyjnej:

tabelka14

W przypadku 4 GB pamięci system Windows wykorzystuje ok. 2,8 GB pamięci operacyjnej z kolei w przypadku 8 GB cała pamięć operacyjna wyniosła prawie 3 GB a z systemem Windows z 16 GB wykorzystanie pamięci operacyjnej wyniosło prawie 3,4 GB.


Podziel się


Skomentuj