Survarium na Games Night Kijów

images
W sobotę – 16 listopada – w Kijowie odbyła się kolejna edycja Games Night – seria wykładów prowadzonych przez twórców gier komputerowych zza wschodniej granicy. Tematem przewodnim najnowszego spotkania był game art. Jedną z prelekcji poprowadził kierownik artystyczny ze studia Vostok Games – Nikołaj Gatiłow. Prezentował sposób w jaki tworzone są lokacje do gry Survarium na przykładzie Zakładów Przemysłu Chemicznego (ang. Chemical Plant). Przy okazji, ujawnione zostały nigdzie dotychczas niepublikowane rysunki koncepcyjne i screeny z gry. W rozwinięciu newsa wybrane najciekawsze fragmenty prezentacji.

Na artystyczny styl lokacji z gry Survarium składają się trzy elementy – realizm, post-apokalipsa i fantastyka naukowa. W przypadku postaci są to – realnie istniejące bronie i wymyślony ekwipunek stworzony w oparciu o rzeczywiste prototypy. Tworzenie lokacji jest podzielone na dwa etapy – pre-produkcję i produkcję. Pierwszy etap składa się z trzech zadań – przygotowania prototypu lokacji, doboru odpowiednich referencji i przygotowaniu rysunków koncepcyjnych. Drugi natomiast z tworzenia obiektów lokacji, dopasowywaniu poszczególnych elementów i oświetleniu lokacji. Przy czym dwa ostatnie zadania są wykonywane jednocześnie.

Prototyp lokacjiwzorcekoncowy

Od lewej: prototyp lokacji, referencje i końcowy wygląd lokacji


Najmniej kreatywną częścią procesu tworzenia jest rozplanowanie zasobów. Do pracy nad jedną lokacją przydzielana jest jedna ekipa składająca się z 3 modelerów, specjalisty ds. tekstur i projektanta gry. Pomagają im specjalista ds. oświetlenia i specjalista ds. efektów specjalnych. Stworzenie jednej lokacji zajmuje ok. 3 miesięcy.

sloncedeszczzmierzch

Od lewej: słońce, deszcz i zmierzch


Pełna wersja nagrania video prezentacji Nikołaja Gatiłowa do obejrzenia tutaj, natomiast samą prezentację w formacie .pdf (Acrobat Reader) można pobrać tutaj.

Pokazywane na prezentacji rysunki koncepcyjne znajdziecie w naszej Galerii.


Podziel się


Skomentuj