Patche 0.22a – g

patch
Pod koniec maja grę Survarium zaktualizowano do wersji 0.22 a kolejne łatki poprawiały wszelkie niedoróbki i niedociągnięcia. Znacznym zmianom uległa oprawa wizualna gry o czym możecie się przekonać na własne oczy oglądając kilka przykładowych screenów porównawczych z różnych lokacji.

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22a

UWAGA: W bieżącej wersji gry zmieniła się mechanika obliczania obrażeń. Postanowiliśmy zrezygnować z parametru Ochrona (ang. Protection) w niektórych przedmiotach w ekwipunku. W związku z tym, na przedmiotach nie ma już modyfikatorów tego parametru.

Zmiany w rozgrywce:

  • dodano kamuflaże dla kamizelek kuloodpornych i spodni. Kamuflaż można zdobyć po walce albo nabyć w sklepie. Jednocześnie może być użyty na przedmiocie tylko jeden typ kamuflażu;
  • dodano możliwość uzupełniania amunicji w bazie. Aby to zrobić należy podejść do specjalnej skrzyni i nacisnąć przycisk Użyj (ang. Use);
  • zmieniono mechanikę obliczania obrażeń a także całkowicie zmieniono balans broni i pancerzy. Zmniejszono różnicę między skutecznością broni niskopoziomowej a wysokopoziomowymi pancerzami;
  • zniesiono oznaczenia granatów rzucanych przez przeciwników;
  • zniesiono możliwość podświetlenia przeciwnika;
  • dodano mapę schowków, dzięki temu po odbytej walce gracz może znaleźć więcej przedmiotów. Mapę schowków można znaleźć zarówno po bitwie jak i nabyć w sklepie;
  • dodano możliwość zmiany ksywki postaci gracza;
  • aktywowano mechanizm uszkodzenia przedmiotów z ekwipunku w trakcie walki. Stan używanych przedmiotów pogarsza się wskutek użycia ich podczas walki. Przy stanie przedmiotu niższym niż 80% jest szansa pojawienia się uszkodzenia krytycznego co z kolei spowoduje obniżenie skuteczności danego przedmiotu;
  • zwiększono rozrzut śrutu ale zwiększono jego skuteczność na bliskich dystansach;
  • zmniejszono zadawane obrażenia i penetrację o 20% dla amunicji typu 9×19, 7N21 i 9x18PBM;
  • zmniejszono nagrodę pieniężną za zabicie przeciwnika z 50 do 15 rubli;
  • zmniejszono otrzymywane doświadczenie za zabicie przeciwnika z 10 do 3;
  • przeniesiono jedną z baz na lokacji Kurhan Mamaja (ang. Mamayev Kurgan);
  • zmieniono obrażenia otrzymywane wskutek kontaktu z większością obecnych w grze anomalii;
  • zmniejszono celność oddawania strzału z broni typu AKS-74u z ekwipunku frakcji Czarny Rynek ale za to zwiększono jej odrzut;
  • dodano nową broń o nazwie RPD oraz pancerz o nazwie Szturm do ekwipunku frakcji Armia Odrodzenia;
  • dodano nową broń o nazwie SW-98 – chwilowo wmontowano inny celownik zamiast 1P69 Hyperion; dodano nowy pancerz o nazwie Stalker, znacznie zmniejszono rozrzut broni APS, zmniejszono wagę Butów i Kurtki łowcy do 0,6kg., zmniejszono bonus szybkości dla Butów i Spodni łowcy – wszystkie przedmioty należą do ekwipunku frakcji Osadnicy Skraju;
  • zmieniono system zlecania zadań. Od teraz gracz może otrzymywać zadania jednocześnie tylko od jednej frakcji. Każde wykonane zadanie, oprócz reputacji, podnosi także poziom lojalności danego ugrupowania, co również zwiększa otrzymywaną reputację we współpracy z tą samą frakcją. Niepowodzenie w wykonaniu zadania zmniejsza poziom lojalności a zmiana ugrupowania zeruje poziom lojalności;
  • zwiększono ilość jednocześnie zlecanych przez frakcję zadań do 3;
  • zmniejszono wymagania stawiane graczom w zadaniach związanych z celnością i trafieniami w głowę;

survarium_21vs22_1

Zmiany w interfejsie użytkownika:

  • zmieniono interfejs okna doboru do meczu. Od teraz możemy zobaczyć zakres poziomów meczów do których może zostać dopasowany gracz a także ilość osób czekających w kolejce dla każdego z poziomów. Ta zmiana pomoże graczom lepiej rozumieć przyczyny długiego oczekiwania na mecz a także podpowie w jakim kierunku warto zmienić swój ekwipunek aby szybciej dostać się na pole bitwy;
  • dodano wyświetlanie poziomu danego przedmiotu;
  • od teraz jest wyświetlany średni poziom noszonego przez gracza ekwipunku z uwzględnieniem modyfikatora ELO rankingu;
  • w oknie wyników walki dodano szczegółową statystykę która wyświetla miejsce w rankingu, zdobyte doświadczenie, reputację i zarobione pieniądze;

Zmiany w oprawie wizualnej:

  • zoptymalizowano wykorzystanie pamięci wideo;
  • dodano wsparcie dla odbić przedmiotów widzianych na ekranie;
  • poprawiono algorytm pomieszania materiałów;
  • zmieniono algorytm nałożenia mgły;
  • ulepszono oświetlenie obłoków;

survarium_21vs22_3

Zmiany w instalatorze i uruchamianiu gry:

  • skorygowano błąd w obliczeniu czasu do zakończenia instalacji gry;
  • w instalatorze gry poprawiono sprawdzanie zgodności z minimalną konfiguracją;
  • od teraz instalator wymaga rzeczywistych rozmiarów dostępnego na dysku miejsca a nie potrzebnego do minimalnej instalacji;
  • od teraz ilość miejsca zajmowanego przez grę odnawia się po każdym patchu;
  • od teraz wersja gry widoczna w panelu sterowania odnawia się po każdym patchu;
  • dodano wsparcie dla używanych przez użytkownika portów w przypadku wykorzystania torrenta;
  • od teraz jeżeli podczas ładowania się patcha pojawia się powtarzający się błąd (zabrakło miejsca, nie można otworzyć pliku itd.) to wyskakuje informacja z prośbą o powtórzenie działania;
  • poprawiono postęp w instalacji aktualizacji;
  • od teraz nie można przerwać pobierania aktualizacji: w przypadku niepowodzenia instalowanie zawsze można powtórzyć;
  • przyśpieszono ładowanie się gry w przypadku użycia protokołu HTTP;
  • poprawiono wykrywanie wielkości pamięci wideo;
  • skorygowano błąd z niedostateczną ilością pamięci przy odpaleniu meczu;

Zmiany w bezpieczeństwie:

  • od teraz kopiowanie pliku user.cfg na inny komputer z zapamiętaną informacją autoryzacyjną nie spowoduje utraty konta;
  • od teraz aktualizacje są podpisane cyfrowo aby uniknąć pobrania szkodliwych programów w przypadku włamania się na serwery gry;
  • od teraz pliki z archiwum są podpisane cyfrowo i są weryfikowane podczas podłączenia się – w trakcie pobierania każdy plik jest sprawdzany;

survarium_21vs22_2

Zmiany w połączeniu:

  • od teraz wykorzystuje się Windows Quality of Service dla zagwarantowania stabilności kanału służącego do przesyłania wiadomości; przy odpowiednim wsparciu to rozwiązanie zapobiega utracie połączenia z serwerem w trakcie kopiowania plików przy wykorzystywaniu sieci lokalnej z powodu przemieszczenia protokołu UDP przez protokół TCP;
  • przeprowadzono znaczącą optymalizację ruchu sieciowego;
  • poprawiono zawieszanie się gry podczas wykorzystywania statystki sieciowej;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22b

Zmiany w uruchamianiu gry:

  • poprawiono błąd powodujący zawieszanie się gry podczas załadunku się meczu z powodu ograniczeń w ilości pamięci wideo;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22c

Zmiany w uruchamianiu gry:

  • poprawiono błąd powodujący zawieszanie się gry w trakcie załadunku meczu podczas ładowania się tekstur związanych z kamuflażem;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22d

Zmiany ogólne:

  • wyłączono oznaczenia granatów przeciwników;
  • wyłączono możliwości oznaczenia przeciwników w przypadku ich dostrzeżenia;
  • zmieniono balans;
  • dodano nowe dźwięki chodzenia po drewnianej powierzchni;
  • przyśpieszono procedurę przygotowywania tekstur związanych z kamuflażem;
  • zmniejszono ruch sieciowy w lobby gry;
  • usunięto zbędną informację, która była odsyłana do klienta gry podczas gdy gracz znajdował się w lobby ale nie czekał w kolejce;
  • zmniejszono zbyt duże tekstury postaci, od teraz wyświetlane są mniejsze ale za to o unikatowym wzorze;
  • naprawiono zawieszanie się lobby gry podczas załadunku drużyny;
  • naprawiono błąd po stronie klienta gry który powodował nieprawidłowe odchylenia załądunku innych graczy;
  • naprawiono błąd związany ze znikaniem kursora myszki w podczas grania;
  • naprawiono mechanizm gwarantujący dostarczenie wiadomości, który mógł doprowadzić do pojawienia się „równoległych rzeczywistości”;
  • naprawiono powtórne podłączenie się do lobby serwera;
  • naprawiono błąd związany z podwójnym dołączeniem się do meczu;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22e

Zmiany w rozgrywce:

  • naprawiono wyciek pamięci powodujący zawieszanie się gry podczas załadunku mapy;
  • naprawiono mechanizm wysyłania wiadomości, który mógł powodować pojawienie się „równoległych rzeczywistości”, zawieszanie się lobby i serwera meczów;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22f

Zmiany w rozgrywce:

  • naprawiono migotanie LOD (Level of Detail) obiektów;
  • odłączono streaming tekstur w lobby gry;
  • w końcu odłączono możliwość oznaczania dostrzeżonych wrogów
  • zwiększono czas przeładowania broni typu SW-98;
  • poprawiono sprawdzanie spójności danych zarchiwizowanych zainstalowanych w miejscu gdzie występują znaki UNICODE;
  • poprawiono zawieszanie się lobby serwera;

Lista zmian wprowadzonych w łatce 0.22g

Zmiany w rozgrywce:

  • naprawiono błędy związane z zawieszaniem się klienta i serwera w czasie gry;
  • naprawiono desynchronizację gry podczas wstrzymywania oddechu;
  • naprawiono desynchronizację gry podczas gdy zostaliśmy trafieni;
  • naprawiono powtórne podłączenie się gdy już jesteśmy podłączeni do serwera meczu;
  • zniesiono możliwość rozpoczęcia walki mając dwie bronie dwuręczne;
  • naprawiono automatyczne reperowanie się darmowej broni.

Podziel się


Skomentuj