Najbliższe zmiany w Survarium

gslive3
Pod koniec marca, na łamach rosyjskojęzycznego kanału o grach GSTV, odbył się live stream z zamkniętej Beta wersji gry Survarium. Przewodnikiem po grze był projektant gry ze studia Vostok Games – Wasilij Prorok. Poruszono wiele kwestii związanych z najbliższymi ale i dalszymi planami dotyczącymi projektu Survarium. Wybraliśmy najciekawsze z nich.

Jakie jeszcze tryby planujecie dodać w fazie Zamkniętego Beta Testu, a jakie pojawią się w Otwartym Beta Teście aż do momentu premiery gry?

W Zamkniętym Beta Teście spróbujemy skończyć tryb PvP. Natomiast w Otwartym Beta Teście zacznie się testowanie trybu swobodnej gry i najprawdopodobniej będzie zawierać także możliwość współpracy. Postaramy się zrobić tak, żeby było 2 w 1.

Czy w trybie PvP będą jeszcze inne rodzaje rozgrywki, oprócz zbierania baterii?

Będziemy go dopracowywać, już teraz jest przygotowany materiał, który zawiera elementy bazowe kolejnego rodzaju rozgrywki, być może stworzymy dwa różne rodzaje. Ale najprawdopodobniej będzie to „ewolucja” już istniejącej.

Czyli będzie tylko jeden rodzaj rozgrywki w trybie PvP?

Tak.

Co się zaś tyczy trybu swobodnej gry. Nie do końca wiadomo, jak on będzie wyglądać?

Postaramy się stworzyć jedną dużą mapę, dokładnie nie wiemy jaki będzie jej rozmiar. Gracz wkracza na pole walki, trafia na dużą mapę mając do wykonania jedno główne zadanie i w trakcie jego realizacji będzie wiele się działo – gracz natrafi na mnóstwo ciekawych rzeczy. Gdy postać zginie to gracz wraca z powrotem do lobby gry. A więc ma do dyspozycji tylko jedno życie
Przykład: rzuciło Cię gdzieś na obszar o rozmiarach 10 na 10 km i powiedziano, że masz iść tu i tam. Ale nie ot tak po prostu, istnieje także fabuła gry. Idziesz a po drodze na coś się natykasz, przydarza Ci się wiele ciekawych rzeczy, zabijają cię mutanty, rabują bandyci czyli inni gracze. Odradzasz się ponownie, docierasz do miejsca w którym zostałeś zabity, mścisz się na bandycie który cię wykończył za pierwszym razem, ale giniesz z rąk zupełnie innych maruderów. To się powtarza kilka razy aż do momentu gdy wykonasz swoje główne zadanie, za to otrzymujesz nagrody, to by było na tyle. Wracasz do lobby gry. Tak więc będzie to gra sesyjna, ale uważam, że będzie kilkakrotnie dłuższa niż w trybie PvP.

Czy to oznacza, że w trybie swobodnej gry bandytami będą inni gracze a zadania będą mieli zupełnie różne?

Tak. Jeden będzie miał za zadanie uratowanie czegoś a inny gracz z kolei otrzyma zadanie zniszczenia tego samego.

Rozumiem, że nie będzie wielkiego i obszernego świata w którym jednocześnie biegają tysiące ludzi?

Nie będzie. Takie rozwiązania silnie wpływają na klimat gry. Gdy to ma miejsce na dużej lokacji i możemy to kontrolować to jedno, a gdy przed handlarzem skacze 350 postaci to zupełnie inna sytuacja.

Czy testerzy wersji Beta gry zostaną jakoś wyróżnieni tak jak niegdyś Alpha testerzy?

Ależ oczywiście, że tak.

Jak wpływa na postać gracza zranienie poszczególnej części ciała?

Jedna noga złamana – nie możesz biegać, obie złamane – zostajesz w miejscu. Złamana jedna ręka – gorzej strzelasz, obie złamane – nie możesz strzelać, trafienie w głowę – wiadomo. Rana w twarz – nie możesz stworzyć żadnego przedmiotu. Trafienie w klatkę piersiową – również zabija. W przyszłości dodamy krwawienie czyli po trafieniu gracz ucieka przed ostrzałem i jeżeli nie obandażuje się to z czasem umiera.

Czy będzie animacja podczas bandażowania się?

Tak, będzie.

Nad postaciami graczy widnieją jakieś trójkąty, kwadraciki, rombiki, co one oznaczają?

Prawdę mówiąc, początkowo pomysł polegał na tym aby pokazać do jakiej klasy należy postać gracza, snajper – jeden znaczek, pogromca – zupełnie inny itd.. Ale teraz to nie ma racji bytu, ponieważ można mieć przy sobie dwa rodzaje broni palnej. Obecnie jest to wskaźnik mówiący, że w pobliżu jest sojusznik. Najprawdopodobniej w przyszłości te wskaźniki będą jednakowe.

Czy zdobyty artefakt zostaje po skończeniu walki czy jest on jednorazowego użytku?

Po skończeniu walki nie ma już artefaktu ale możliwe, że w przyszłości jednak będzie zostawać. Prawdopodobnie gracz będzie go mieć przez określony czas, to znaczy, że w ekwipunku jeszcze przez jakiś okres artefakt będzie dostępny, po czym przekształci się w niepotrzebną breję, którą będzie można jedynie sprzedać. Bardzo możliwe, że w przyszłości artefakty będą wypadać po śmierci postaci gracza.

Ponieważ jest to gra typu free-to-play to na ile płatności będą wpływać na rozgrywkę?

Nie chcielibyśmy robić gry pay-to-win, mimo wszystko sami gramy w swoją grę i to całkiem sporo, dlatego nie podoba nam się gdy w grze jest karabin z którego jedna wystrzelona kula kładzie wszystkich pokłosiem i nic poza tym nie należy robić – kupiłem i od razu jestem twardzielem. Opłata w grze w większości będzie wpływać na personalizację i alternatywne warianty broni. Ale raczej nie będzie to broń, która kosi wszystkich równo, nie chcielibyśmy takiej tworzyć.

Alternatywne warianty broni w grze będą istniały dla urozmaicenia rozgrywki?

Na przykład, w grze jest pistolet maszynowy PPS a jego wariantem jest PPS 42, w rzeczywistości to taka sama broń ale o innym wyglądzie. Ponadto, możliwe, że będzie można ją jakoś ulepszyć ale nie chcielibyśmy czynić z niej przesadnie skutecznej broni.

Kiedy możemy się spodziewać Otwartego Beta Testu?

Być może na początku lata, nie jestem w stanie określić dokładnego terminu.

Ile obecnie jest grających w Survarium?

W sumie ok. 10 tys. graczy i ok. 700 osób grających jednocześnie.

Czym jest system rozwoju postaci?

Obecna wersja jest wstępna, mamy zamiar w całości ją przerobić. Jest to pozostałość po starszych wersjach gry, obecnie daje jedynie bierne bonusy po to by przetestować awanse na kolejny poziom. W przyszłości być może zmieni się w drzewko ulepszeń, w którym każda gałązka będzie prowadzić do określonej umiejętności. Na przykład, umiejętność która daje możliwość noszenia dwóch broni (dwuręcznych) naraz, w przyszłości dwie bronie jednocześnie będzie można mieć przy sobie jedynie posiadając odpowiednie ulepszenie. Jeszcze będzie umiejętność, dzięki której podczas uderzenia w walce wręcz, będzie można przetrącać karki postaciom innych graczy.

Skoro ma być duża mapa to czy będą również jakieś pojazdy?

Nie wiem, zależy od rozmiaru mapy, jeżeli zrobimy przeogromną lokację po której będziecie chodzić znudzeni… to wtedy być może. Niemniej jednak pojazdy… po apokalipsie – wątpię.

Czy mapa tworzona na potrzeby trybu swobodnej gry jest w trakcie opracowania?

Tak, na razie na papierze, że tak powiem. Zanim się za nią zabierzemy, najpierw należy wszystko przeanalizować i przeliczyć, nie można ot tak po prostu rzucić się by od razu ją robić.

Czy w grze będzie dostępna broń współczesna lub taka, która nie istnieje w realnym świecie?

Do broni odnosimy się bardzo skrupulatne, tworzymy ją biorąc pod uwagę każdą śrubkę i sworzeń. Następnie dajemy ją do rozpatrzenia, ulepszamy – dlatego w naszej grze będzie wszystko prawdziwe, tak jak w rzeczywistym świecie. Być może będą także i prototypy, obecnie trwa sprawdzanie i próba broni, która niedługo pojawi się w pośród uzbrojenia w grze. Będzie dostępny niemal cały arsenał współczesnej broni, z kolei coś futurystycznego tj. railguny, broni plazmowej… raczej nie będzie.

Opowiedz coś więcej o kompanii?

Postaramy się ją zmieścić w jednej rozgrywce w trybie współpracy i swobodnej gry, ale na razie za wcześnie by o tym mówić.

Czy fabuła gry, która będzie zmieniać się na globalnej mapie, została już ukończona?

Nie uwierzycie. Są to tak wielkie tabele, że napawają mnie lękiem ilekroć je otwieram.

Czy będzie widok z perspektywy trzeciej osoby?

Nie, tylko z perspektywy pierwszej osoby.

Czy będą dostępne detektory artefaktów lub anomalii?

Tak, będą dostępne. Obecnie artefakty i tak można dość łatwo znaleźć ale będą też przedmioty, które to trochę ułatwią. Z pewnością będą detektory anomalii. Dodamy przypadkowe anomalie, które będą pojawiać się na całej mapie. Zrobi się znacznie ciekawiej. Obecnie na lokacji jest jedna albo dwie duże anomalie i wszyscy doskonale wiedzą gdzie one dokładnie się znajdują. Chciałbym jeszcze dodać, że przypadkowe anomalie, w zależności od rozgrywki, mogą być aktywne lub nieaktywne a za każdym rogiem może pojawić się anomalia – jeżeli nieopatrznie wejdziesz w naelektryzowane pole to od razu zginiesz. Dlatego detektory z pewnością się pojawią i będą naprawdę użyteczne.

Co nowego nas czeka po kolejnych aktualizacjach?

Z pewnością zajdą zmiany na lokacjach, to się dzieje wraz z wyjściem każdej łatki. Najprawdopodobniej zajdą zmiany w balansie gry, z powodu przeróbek w mechanice automatycznego doboru meczy. Postaramy się zrobić tak, żeby nieszczęsne swetry z pistoletami maszynowymi PPS, nie natrafiały na chłopaków z kałaszami, którzy po prostu ich rozstrzeliwują. Być może pojawi się skromny system dropów, na razie jest jeszcze za wcześnie aby o tym rozmawiać. Na czym to polega? Po skończeniu walki być może znajdziecie jakiś przedmiot. W jaki sposób to będzie stworzone i czy w ogóle, na razie jest za wcześnie aby o tym mówić.


Podziel się


Skomentuj

  • piotr

    A optymalizacja !?

  • Silverc5

    Czekam na tryb Swobodny/PvE