klasy

Klasa postaci określa specjalizację Twojego bohatera dopasowaną pod względem wykonywanych zadań i stylu gry. W zależności od tego czy preferujesz skryte działania czy wolisz otwartą walkę, czy potrafisz leczyć sojuszników, czy jesteś przygotowany na kontakt z anomaliami i czy znasz się na artefaktach itd.

W nowym świecie obozy ocalałych mogą przetrwać tylko dzięki odpowiedniemu rozdysponowaniu klas postaci wśród jego mieszkańców – bojowników, zwiadowców, ratowników, łowców artefaktów, lekarzy itd.

Im bardziej rozwinięta postać gracza tym więcej lepszych przedmiotów posiada, z kolei tym szerszy ma dostęp do różnych klas postaci i tym lepiej może je wykorzystać w trakcie gry.

Właściwości klas postaci

Każda z klas postaci posiada pewne właściwości powiązane z rozwojem bohatera w wybranym kierunku. Przykładowo, Snajper potrzebuje karabinu snajperskiego i umiejętności związanych ze strzelaniem ze znacznych odległości. Im lepsza broń i umiejętności tym lepiej gracz będzie sobie radził jako Snajper.

Klasy postaci nie narzucają ograniczeń a jedynie odzwierciedlają kierunek specjalizacji bohatera.

Wybór klasy postaci

Wraz z rozwojem postaci udostępnione zostaną nowe, dotychczas zablokowane możliwości. Dobieraj klasę postaci w taki sposób aby możliwie jak najlepiej pasowały do Twojego stylu gry. W razie konieczności można zmieniać swój wybór i ustawiać w dowolnych kombinacjach.

Na chwilę obecną w grze ma istnieć sześć różnych klas postaci:

Zwiadowca

ang. Scout

Operatywny i lekko uzbrojony bojownik, specjalizujący się w działaniach zwiadowczych. Szybkie i skryte przemieszczenie się pozwala mu pozostawać niezauważonym przez wroga a zdobyte przez niego dane wywiadowcze przynoszą korzyść dla całej drużyny. Do podstawowego wyposażenia zwiadowcy należy broń z tłumikiem, lekki pancerz i obuwie umożliwiające ciche poruszanie się

Rola

  • Unika bezpośrednich starć;
  • Zajmuje się rozpoznaniem terenu wroga i położeniem jednostek przeciwnika;
  • Niepostrzeżenie likwiduje jednostki wsparcia nieprzyjacielskich sił;
  • Atakuje tyły przeciwnika.

Snajper

ang. Marksman

Szybko przemieszczający się strzelec wyborowy. Jest w swoim żywiole podczas każdej wymiany ognia. Równie dobrze radzi sobie zarówno z mutantami jak i z ludźmi. Dzięki swojej operatywności, strzeleckiemu wyszkoleniu i nieodłącznemu karabinowi snajperskiemu, może likwidować przeciwnika ze znacznych odległości. Do podstawowego wyposażenia snajpera należy karabin snajperski i lekki pancerz.

Rola

  • Zajmuje strategiczną pozycję strzelecką;
  • Wyczekuje odpowiedniego momentu do oddania celnego strzału;
  • Szybko zmienia swoje położenie po tym gdy zostaje dostrzeżony;
  • Wspiera sojuszników ostrzeliwując wroga z ukrycia.

Łowca artefaktów

ang. Artifact hunter

Poszukiwacz artefaktów wędrujący po skażonych terenach i miejscach katastrof ekologicznych. Posiada niezbędną wiedzę i wyposażenie potrzebne do odnajdywania artefaktów i przetrwania w anomaliach. Do podstawowego wyposażenia łowcy artefaktów należy ubranie ochronne, pojemnik na artefakty i wykrywacz artefaktów.

Rola

  • Specjalizuje się w anomaliach;
  • Zbiera artefakty aby później użyć ich właściwości w trakcie walki;
  • Zapuszcza się na tereny skażone;
  • Ukrywa się w anomaliach by zwabiać do nich wrogów.

Tropiciel

ang. Trapper

Lekko opancerzony, operatywny bojownik. Specjalizuje się w okaleczaniu wrogów za pomocą potrzasków. Posiada umiejętności pozwalające rozbrajać potrzaski przeciwników. Do podstawowego wyposażenia tropiciela należy broń krótkiego zasięgu i zmyślne potrzaski.

Rola

  • Ustawia potrzaski i wnyki aby okaleczać swoje ofiary;
  • Znajduje i rozbraja nieprzyjacielskie potrzaski;
  • Walczy na tyłach starcia wykańczając rannych przeciwników.

Pogromca

ang. Punisher

Operatywny bojownik. Do jego głównych zadań należą błyskawiczne ataki, zdobywanie punktów strategicznych, uderzenia na tyły przeciwnika i zwiad. Do podstawowego wyposażenia pogromcy należy broń krótkiego zasięgu i solidny pancerz szturmowy.

Rola

  • Wiodący ofensywny bojownik;
  • Przeprowadza akcje dywersyjne na tyłach wroga;
  • Podczas szturmu znienacka atakuje przeciwnika z tyłu;
  • Namierza i dobija zdezorientowanych wrogów.

Drab

ang. Goon

Nieustraszony i dobrze opancerzony bojownik. Ciężki pancerz sprawia, że drab pozostaje przy życiu nawet wtedy, gdy wokół niego lżej opancerzeni bojownicy padają jak muchy. Doskonale sprawdza się podczas szturmu umocnień przeciwnika i w czasie obrony swojego terytorium. Do podstawowego wyposażenia draba należy ciężki pancerz i solidny hełm do osłony głowy.

Rola

  • Stoi na czele jednostek szturmujących umocnienia przeciwnika;
  • W trakcie obrony osłania sojuszników niczym mur;
  • Prze do przodu nawet pod ostrzałem nieprzyjaciela.