Jak powstają nowe klasy postaci

postaci
Na rosyjskim portalu exgsc.com pojawił się wywiad z kierownikiem projektu Survarium - Rusłanem Didenko – na temat procesu powstawania nowych klas postaci do gry.

Gra Survarium różni się od innych post-apokaliptycznych tytułów nie tylko uniwersum i fabułą, ale również wyjątkowym stylem każdej frakcji. Nie mają one ze sobą wiele wspólnego, więc niemal niemożliwym jest ich pomylenie. Wszystkie te niecodzienne wersje kombinezonów i innego rodzaju wyposażenia nie są przypadkowe. Każdy strój jest złożony z rzeczy znanych nam ze świata rzeczywistego, chociaż nie widać tego na pierwszy rzut oka. Na pytania takie jak „czym się inspirowaliście przy tworzeniu frakcji”, czy „co autorzy chcieli nim przekazać” odpowie przedstawiciel studia Vostok Games, kierujący projektem Survarium – Rusłan Didenko.

Najprawdopodobniej to właśnie Osadnicy Skraju mają najbardziej wyszukany styl. Ich ubiór zdominowały zwierzęce skóry i elementy ludowe. Swoją drogą, jednym z pierwszych pytań jakie zadali gracze po zaprezentowaniu frakcji w Dzienniku Dewelopera #6 było: „Wydaje się, że ci ludzie definiują siebie jako zwolenników pokojowej koegzystencji z Lasem, jednak prawie każdy z nich ma doszytą do kurtki wilczą głowę. Jak to wytłumaczycie?”

[SinglePic not found]
klasa postaci Badacz z frakcji Osadnicy Skraju


Obecnie Osadnicy Skraju są frakcją z którą mamy najwięcej problemów, gdyż cały czas szukamy dla nich idealnego stylu. Wszystko zaczęło się od klasy postaci Badacz, przed umieszczeniem jej w grze mieliśmy wiele innych koncepcji, od „Sowieckich naukowców” po geologów i polarników, a nawet szamanów z odległej północy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się wybrać obecną wersję stylu frakcji. Życie w myśl tezy „Egzystujcie w pokoju z Lasem”, jednoczęsnie nie musi oznaczać „Bądźcie absolutnymi pacyfistami”, raczej coś w stylu „Nie bierzcie więcej niż to konieczne aby przetrwać”. Jak wiadomo wilki są strażnikami lasu, gdyż najpierw zabijają słabe i chore osobniki, ułatwiając silnym jednostkom życie i reprodukcję. Czyni to z Osadników Skraju ich naturalnych wrogów, gdyż z punktu widzenia Lasu są oni przeszkodą na drodze do jego dalszej egzystencji.

[SinglePic not found]
drugi wariant wyglądu klasy postaci Łowca z frakcji Osadnicy Skraju


Oto wyniki naszych rozmyślań nad wyglądem, niestety ze względów technicznych niektórych rzeczy nie możemy jeszcze dodać do gry. Hełm, maska przeciwgazowa oraz pancerz mogą być noszone oddzielnie, więc nie powinny być strukturalnie połączone. Efekt końcowy jednak nie wzbudził aż tylu emocji bijących z powyższego stylu, które chcemy osiągnąć.

Kolejnym projektem koncepcyjnym stylu Osadników Skraju jest klasa postaci Stalker. Wyglądem przypomina żołnierza uzbrojonego w nowoczesny sprzęt: posiada noktowizor, bardziej zaawansowany pancerz i coś dziwnego na swojej masce w okolicy ust.

[SinglePic not found]
klasa postaci Stalker z frakcji Osadnicy Skraju


Stalker jest mobilnym zwiadowcą. Jego główną zaletą jest szybkość, potrafi błyskawicznie przeniknąć do wrogiej bazy. Właśnie to próbowaliśmy odzwierciedlić na rysunku. Tą dziwną rzeczą na masce jest dekoracja wykonana przez artystę, której nie zobaczycie w grze.

Poniżej mamy wojownika o stylu walki zbliżonym do snajpera.

[SinglePic not found]
klasa postaci Snajper z frakcji Osadnicy Skraju


Jest to typowy snajper uzbrojony w lekki ekwipunek. To znaczy, że Stalker zachował swą mobilność, jednak jego strój pozwala mu wtopić się w otoczenie ze względu na idealny kamuflaż.

Tak oto dotarliśmy do, być może, najciekawszych wizualizacji bojowników Osadników Skraju. Wygląd Pielgrzyma wywołuje mieszane uczucia. Pomimo tego iż należy do tej frakcji to jednak mieszanina dodatków ludowych i zaawansowanych technicznie urządzeń w jego stroju każdego może zbić z tropu.

[SinglePic not found] [SinglePic not found]
klasa postaci Pielgrzym z frakcji Osadnicy Skraju


To elitarny wojownik. Jego strój jest czymś z pogranicza technologii i natury, został skonstruowany na bazie zaawansowanego technicznie kombinezonu i zmodyfikowany dzięki zastosowaniu większej ilości materiałów pochodzenia naturalnego. Podczas walki Pielgrzym jest ciężko opancerzonym wojownikiem, wyposażonym we wszelkiego rodzaju urządzenia chroniące go przed anomaliami. Ponadto, posiada specjalne pojemniki na artefakty. Najlepiej sprawdza się w walkach toczonych na skażonych terenach, a używane przez niego artefakty czynią go jeszcze potężniejszym na polu bitwy (pancerz wspomniany w pytaniu pojawi się w jednej z następnych aktualizacji Survarium)

Żołnierze Osadników Skraju również są interesujący. Na przykład Szturmowiec – różni się i to zasadniczo od wcześniej opisanych postaci. Jest najefektywniejszym żołnierzem frakcji i dlatego wyróżnia się najstraszniejszym wyglądałem. Wzrok szczególnie przykuwa niecodzienna maska w formie zwierzęcych kości ze świecącymi oczami, czy jest ona wyposażona w noktowizor? Czy zastosowane w jej konstrukcji kości mają wymiar czysto dekoracyjny a może to coś więcej?

[SinglePic not found]
klasa postaci Szturmowiec z frakcji Osadnicy Skraju w pancerzu Strażnik


Kombinezon Szturmowca zapewnia dobrą ochronę, jednak w przeciwieństwie do wyposażenia Pielgrzymów może poszczycić się również wysoką mobilnością. Maska nie zawiera noktowizora, jest to raczej bardzo zaawansowany technicznie hełm taktyczny, który pomaga żołnierzowi zlokalizować i zidentyfikować potencjalnych wrogów. Jest on połączeniem technologii z naturą, dlatego Szturmowiec okazał się najbardziej imponującą postacią w całej grze.

Frakcja Armia Odrodzenia również ma wiele interesujących klas postaci do zaoferowania, na przykład żołnierze ze stalowymi maskami na twarzy.

[SinglePic not found] [SinglePic not found]
kolejny wariant klasy postaci Szturmowiec z frakcji Armia Odrodzenia


Armia Odrodzenia dysponuje znacznie prostszym uzbrojeniem. Gdy widzisz tę ciężką metalową maskę, łatwo możesz się domyślić, że ma ona za zadanie przede wszystkim chronić postać. Pomysł na ich styl był stosunkowo prosty – miał składać się z pozostałości sprzętu wojskowego oraz wszystkiego co było pod ręką. Rzecz jasna wskutek katastrofy ekologicznej wiele rozwiązań technologicznych przepadło, a Armia Odrodzenia postawiła sobie za zadanie jej stopniowe odzyskiwanie. Na przykład: już teraz wykonują odlewy elementów potrzebnych do wytwarzania swojego sprzętu.

W Armii Odrodzenia służą również Badacze. Zabawne jest to, że wyglądem przypominają przedstawicieli frakcji Włóczędzy: materiały z których wykonano ich stroje są niskiej jakości, a do produkcji spodni wykorzystano fragmenty opon, z kolei wyposażenie na hełmie przypomina dozymetr.

[SinglePic not found] [SinglePic not found]
klasa postaci Zwiadowca z frakcji Armia Odrodzenia w pancerzu Sokół


Tak, to w rzeczy samej dozymetr. Swoją drogą, Badacz to niezbyt trafne określenie, raczej przypominają oni zwiadowców, stąd tyle sprzętu ochronnego. Armia Odrodzenia wciąż nie posiada dużego doświadczenia w dziedzinie przetrwania na obszarach skażonych i dlatego musieli korzystać z osiągnięć Włóczęgów, dodając do tego elementy własnego uzbrojenia.

Oczywiście musimy również wspomnieć o ciężko opancerzonych żołnierzach potocznie zwanych „czołgami”. Armia Odrodzenia często ich wykorzystuje na polu bitwy. Na pierwszy rzut oka „czołgi” Armii Odrodzenia są o wiele potężniejsze od odpowiedników z frakcji Osadnicy Skraju. Czy ujrzymy to wyposażenie w grze? Czy nie są zbyt futurystyczne jak na realia gry Survarium? I czym dokładnie jest ta rura na plecach żołnierza z rysunku poniżej? Granatnik?

[SinglePic not found] [SinglePic not found]
ciężkie pancerze Młot UM-2 i Żubr UM-4


To zdecydowanie najwytrzymalsze pancerze w grze. Eksperymentujemy nad uczynieniem ich niemal zupełnie niewrażliwymi na niektóre rodzaje broni, jednak wciąż nie zdecydowaliśmy się czy zostaną wprowadzone do gry. W ich wyposażeniu znajduje się wiele elementów wykonanych metodą tłoczenia, przez co w ostatecznym rozrachunku uzyskaliśmy efekt swoistego „żołnierza przyszłości”. Rura widoczna na wizualizacji jest owocem fantazji grafika, jak na razie nie planujemy umieszczenia granatników w grze.

[SinglePic not found] [SinglePic not found]
pancerz OZK-18KB


Tutaj widzimy bardziej zaawansowanego Badacza. Cechuje go lepsza ochrona przed anomaliami oraz pociskami, co z kolei pogorszyło mobilność. Jest to najlepiej chroniona klasa postaci w Armii Odrodzenia, jednak, co oczywiste, jest słabsza od Pielgrzyma.

Włóczędzy są pierwszą grywalną frakcją w trybie PvP. Ze względu na ich upodobanie do noszenia starego i wyeksploatowanego sprzętu, niektórzy gracze zwykli nazywać ich „menelami”, a patrząc na ich nowy wygląd, trudno się z nimi nie zgodzić. Czy ich wygląd nie jest trochę przesadzony? Nie uważasz takiego stylu za zbyt odpychający? A co Ty myślisz o powyższych projektach?

[SinglePic not found][SinglePic not found]
nowy wygląd Włóczęg


Pierwsze projekty Włóczęgów jak i te widoczne powyżej zostały wykonane przez innych artystów, stąd ta różnica. Tworząc nowe klasy postaci zawsze chcemy zaprezentować coś zupełnie odmiennego, dlatego niektóre rysunki mogą wydać się nieco groteskowe, tak jak w przypadku Włóczęgów. Chcieliśmy ich przedstawić jako ludzi wykorzystujących to co znajdą pod ręką aby móc przetrwać w nowym otoczeniu, właśnie dlatego możecie u nich zauważyć wiele rzeczy użytku codziennego, które obecnie służą do czegoś zupełnie innego.

Na koniec chciałbym dodać, że jak dotąd udało nam się osiągnąć zamierzony cel w tworzeniu klas postaci, teraz w pełni odzwierciedlają ideologię frakcji które reprezentują.


Podziel się


Skomentuj