Frakcje i rozwój bohatera w grze

frakcje
Ukazała się druga część dziennika na oficjalnej stronie Survarium. Tym razem tematem artykułu są zmiany w wyposażeniu poszczególnych frakcji, zasadach zdobywania reputacji oraz wykonywaniu zadań jak i w samym systemie rozwoju bohatera. W artykule cztery concept arty przykładowego wyglądu przedstawiciela każdej z frakcji po opisanych zmianach.

Jak wiecie, frakcje są podstawowym źródłem nowego wyposażenia i uzbrojenia gracza. Za wykonywanie zadań i aktywność w walce gracz ulepsza reputację w wybranej frakcji. Podwyższać reputację może tylko pracując dla jednej z wybranych frakcji, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w dowolnej chwili ją zmienić. Gracz sam może zdecydować, czy skupić się na szybszym rozwoju w jednej frakcji, czy też rozwijać się w kilku jednocześnie.

Według pierwotnej koncepcji wszystkie frakcje dzieliły się na dwa rodzaje. Początkowo dostępne były jedynie dwie frakcje – Włóczędzy i Czarny Rynek. Miały one pomóc graczom zapoznać się z grą. W miarę rozwoju Survarium gracze otrzymywali możliwość nawiązywania współpracy z Armią Odrodzenia i Osadnikami Skraju, które miały do zaoferowania lepsze zarówno wyposażenie jak i broń. Od pojawienia się tych zmian zaczęliśmy otrzymywać od graczy wiele próśb o udostępnienie we frakcji Włóczędzy i Czarny Rynek przedmiotów wyższych poziomów, aby mogli oni przeciwstawić się przedstawicielom Armii Odrodzenia i Osadnikom Skraju. Oczywiście rezygnacja z pierwotnej koncepcji wymagała dokładnej analizy. W końcu postanowiono, że wszystkie frakcje będą równie silne, zachowując przy tym swoje cechy charakterystyczne.

[SinglePic not found]

Równocześnie z tymi zmianami dokonano redukcji liczby poziomów przedmiotów. Zamiast obecnych 15 poziomów będzie ich 10. Przy tym bieżący poziom 5. przedmiotów po zmianach będzie odpowiadał poziomowi 3. Wzrośnie także liczba punktów reputacji potrzebnych do zdobycia każdego poziomu. Co za tym idzie, nowi gracze będą potrzebowali tyle samo czasu, aby rozwinąć wyposażenie do 10. poziomu, co starsi do 15.

Przede wszystkim zmiana ta sprawi, że dobór graczy będzie trwał półtora raza krócej, ponieważ na każdym poziomie walki będzie dostępnych więcej graczy. Po drugie, pozwoli to, z jednej strony, zwiększyć różnicę między sąsiednimi poziomami (przedmioty 5. i 6. poziomu będą bardziej różnić się od obecnych przedmiotów tych samych poziomów), a z drugiej strony zmniejszy to różnicę między poziomami początkowymi a ostatnimi. Poza tym niektóre poziomy będą dawały możliwość wyboru kilku różnych przedmiotów pod kątem stylu gry (celem jest, aby na każdym poziomie wyposażenia w jednej frakcji były przynajmniej 2 różne zestawy), co pozytywnie wpłynie na urozmaicenie rozgrywki.

[SinglePic not found]

Zaprezentujmy kilka najważniejszych przedmiotów, które wkrótce pojawią się w grze. Nowe wyposażenie frakcji Włóczędzy na pewno spodoba się miłośnikom anomalii i snajperom. Arsenał zostanie uzupełniony o broń produkowaną w byłym Związku Radzieckim, w tym o karabiny AK-9, AK-107, a także karabin snajperski SWDK. Z kolei frakcja Czarny Rynek będzie dostawcą wyposażenia będącego połączeniem dużej mobilności i zwiększonej kuloodporności. Nowe uzbrojenie będzie reprezentowane przede wszystkim przez modele produkcji belgijskiej, w tym karabiny szturmowe FN FNC, FN SCAR, pistolet maszynowy FN P90, a także wspaniały karabin FN Minimi. Początkowe wyposażenie Osadników Skraju przypadnie do gustu miłośnikom zbierania artefaktów, a pistolet maszynowy PP-91 Kedr pozwoli na prowadzenie skutecznego ostrzału na krótkim dystansie. Wyposażenie Armii Odrodzenia, tak jak teraz, będzie dysponowało najlepszymi wskaźnikami kulooodporności na swoim poziomie. Początkowe uzbrojenie zostanie uzupełnione o pistolet maszynowy AEK-919K Kasztan, a także o karabin SOK-94. Z pełną listą zmian w wyposażeniu i uzbrojeniu będzie można się zapoznać na krótko przed wprowadzeniem aktualizacji w grze.

[SinglePic not found]

,p>Poza przedmiotami frakcji zmieni się także sposób zdobywania reputacji. Obecny system ma wiele niedociągnięć. Podstawowym źródłem punktów reputacji jest wykonywanie zadań dla frakcji, przy czym na wyższych poziomach zadania są już na tyle trudne, że nie każdy gracz jest w stanie je wykonać. I choć zgadzamy się, że dobrzy gracze powinni rozwijać się szybciej, to jednak różnice w tempie rozwoju nie powinny być aż tak duże. Co więcej, powodzenie w niektórych zadaniach zależy bardziej od przypadku niż od umiejętności czy działań samego gracza. Wszystko to sprawia, że graczom dość trudno jest rozplanować swoje poczynania. Obecnie nawet w przybliżeniu ciężko jest ocenić, ile jeszcze trzeba stoczyć bitew, aby osiągnąć kolejny poziom reputacji w ramach danej frakcji. Kolejną wadą obecnego systemu jest niemożność wykonania pewnych zadań w określonych trybach (np. zadań związanych z bateriami w trybie PvP w meczu bitwy drużynowej).

[SinglePic not found]

Aby naprawić te niedociągnięcia, planujemy zmienić mechanikę zadań frakcji i wprowadzić dodatkowe nagrody za szczególne poczynania w trakcie walki. Frakcja będzie przydzielać tylko trzy codzienne zadania i to raz na dobę. Każde zadanie może być wykonane na „brąz”, „srebro” lub „złoto”. Jeśli uda ci się wykonać je na „brąz”, zanim licznik dojdzie do zera, możesz poprawić swój wynik. Nagroda za zadanie będzie uzależniona od tego, jak dobrze udało ci się je wykonać. Jeżeli nie udało ci się poprawić wyniku, otrzymasz nowe zadanie. W przypadku zmiany frakcji zadania, które jeszcze nie zostały wykonane, zostaną zastąpione innymi od nowej frakcji, a zadania wykonane choćby częściowo zostaną zamknięte. W ciągu dnia nie można poprawiać wyniku ani otrzymać nowego zadania od frakcji którą gracz opuścił.

Ponadto, planowane jest wdrożenie systemu, który będzie nagradzał poczynania gracza w trakcie walki. Za dokonanie szeregu „czynów”, np. za nieprzerwany ciąg zabójstw, eliminacje w walce w zwarciu lub znalezienie baterii, gracze zdobędą dodatkową nagrodę.

Więcej na temat frakcji w dziale Frakcje z kolei tutaj o Rozwoju bohatera.


Podziel się


Skomentuj