Dziennik testów beta #4

Otwarty Beta Test #3
Twórcy gry Survarium opublikowali kolejny dziennik Beta testów. Szykuje się spora rewolucja jeżeli chodzi o przedmioty w grze.

Witajcie!

Sierpień dobiegł końca, więc jest to idealny moment na podsumowanie i opowiedzenie o przyszłych planach. W sierpniu wypuściliśmy wersję 0.24, która wniosła dużo do gry, w tym także kilka irytujących błędów które regularnie poprawiamy. Udało nam się naprawić sporo błędów związanych z działaniem serwerów a niektóre z nich korygowaliśmy na bieżąco, lecz ciągle istnieją takie, które zakłócają komfortowe granie. Szczerze mówiąc 75% nadesłanych zgłoszeń o usterkach dotyczy błędu przydzielania pamięci, który powoduje wieszanie się klienta gry (zazwyczaj w trakcie jego ładowania). Problem polega na tym, że nie jesteśmy w stanie odtworzyć tego błędu na naszych systemach testowych. Poprosiliśmy więc nasz dział wsparcia o kontakt z graczami, którzy regularnie borykają się z tym problemem aby znaleźć jakieś rozwiązanie.

Dla zwiększenia stabilności przyszłych łatek, zdecydowaliśmy się włączyć publiczny serwer testowy, gdzie goście mogliby przetestować łatki przed wprowadzeniem ich na serwery główne. Taki serwer zawierałby pewne ograniczenia i nie zawsze byłby dostępny, lecz pozwalałby nam znaleźć większość błędów i je poprawić. Więcej szczegółów podamy przed uruchomieniem serwera testowego.

Pora na kilka słów na temat tego czym się teraz zajmujemy. W następnej aktualizacji wprowadzimy zmiany w interfejsie gry, dzięki nim gracze nie będą gubić się w trakcie zmiany wyposażenia swojej postaci. Najbardziej znaczącą zmianą będzie połączenie sklepu i ekwipunku gracza. Będą w nim wyświetlane przedmioty których gracz nie posiada wraz z ich ceną, zaś te, które nabył, bądź zdobył podczas rozgrywki będą wyświetlane tak jak to miało miejsce dotychczas. W ten sposób zredukujemy liczbę niechcianych zakupów – to się zdarza gdy gracz przeciąga dany przedmiot do swojej postaci a następnie nieświadomie kupuje po raz drugi dokładnie ten sam przedmiot. Jeżeli gracz koniecznie chce zakupić duplikat danego przedmiotu to będzie musiał zrobić to przez menu kontekstowe.

Kilka dni temu przeprowadziliśmy badanie, którego celem było poznanie opinii graczy na temat systemu amunicji. Rzecz w tym, że testerzy oraz dział wsparcia wskazują na jeden z najczęstszych problemów, który polega na tym, że początkujący gracze nie rozumieją sensu istnienia osobnej amunicji – tej którą gracz posiada podczas trwania rozgrywki a tej, którą mogą uzupełnić korzystając z magazynu. Pomimo tego iż zarówno my jak i testerzy jesteśmy naprawdę zadowoleni z tego pomysłu, musieliśmy się zastanowić jak przedstawić to rozwiązanie nowym graczom. W kolejnej aktualizacji zmienimy wizualizację wyboru amunicji, by wyraźnie uwidocznić różnicę pomiędzy amunicją, którą gracz posiada przy sobie, a tą, którą może uzupełnić w magazynie w trakcie trwania rozgrywki. Dodamy również kilka slajdów objaśniających dokładniej tę funkcję dla nowicjuszy.

Obecnie kończymy naszą pracę nad systemem klanów. W Survarium klany nie będą tylko kolejnym elementem socjalizacji. Oprócz podstawowych funkcji, takich jak czat klanowy i możliwość dodania tagu oraz emblematu obok swojej ksywki, gracze będą mogli stoczyć rozgrywki w specjalnym trybie bitew klanowych, w których będą toczyć walki z innymi klanami. Działanie systemu dopasowania meczów nie będzie zależne od poziomu wyposażenia czy też poziomu postaci. Kluczową rolę odgrywa jedynie poziom klanu, który rośnie wraz z wygrywaniem kolejnych bitew klanowych. Pamiętajcie, że jest to tylko podstawa, w przyszłości planujemy kontynuację rozwoju tego trybu i jego specjalnych możliwości.

Na koniec, chcemy wam wspomnieć o innej funkcjonalności, nad którą obecnie pracujemy. Jak już zapewne wiecie, szukanie lepszego sprzętu oraz uzbrojenia jest integralną częścią rozgrywki Survarium. Niestety, nie każdy element tego systemu działa tak jak zakładaliśmy. Ogólnie rzecz biorąc system ten jest bardziej losowy niż planowany. Aby zredukować tę „losowość” i dać graczom więcej kontroli nad ulepszaniem ich wyposażenia, pracujemy nad następującymi ulepszeniami:

Przede wszystkim, bierzemy pod uwagę usunięcie amunicji oraz innego wyposażenia z listy przedmiotów, która pojawia się po zakończeniu rozgrywki. To rozwiązanie spowoduje, że żadnej z tych rzeczy już nie zdobędziesz po zakończeniu meczu. Zamiast tego nieznacznie zwiększyliśmy szanse na ich znajdowanie ich. Wynik rozgrywki oraz konto premium podniosą szanse na znajdowanie przedmiotów po zakończeniu meczu. Oprócz tego bierzemy pod uwagę wprowadzenie możliwości własnoręcznego ulepszania przedmiotów, dzięki któremu gracz będzie mógł usprawnić wyposażenie samodzielnie, wykorzystując do tego przedmioty które posiada. Pozwoli to graczowi uniknąć gromadzenia całych stert tych samych rzeczy oraz otworzy alternatywną drogę do modyfikacji już posiadanego sprzętu.

To na tyle, czekajcie cierpliwie na kolejną porcję wiadomości!

Rusłan Didenko
Kierownik projektu Survarium


Podziel się


Skomentuj

  • Okinate

    Ja się pytam dlaczego jeszcze Bety nie dostałem -_-

  • Nuclear Messiah

    Szkoda że nic nie mówią na temat nowych trybów gry np. Freeplay. Freeplay ma być pod koniec tego roku więc, już niedługo powinni powiedzieć coś więcej na ten temat (może jakaś mapka terenów albo coś).

    • http://Survarium.pl/ xKoweKx

      Już mówili o trybie freeplay w jednym z video. :) Obecnie jest jedynie „na papierze” (albo był parę miesięcy temu).