Dziennik Testów Beta #1

dziennikbeta
Po długiej przerwie wreszcie ukazała się kolejna część dziennika testów. Ponieważ gra wkroczyła w następną fazę testów, od teraz dzienniki będą nosić nazwę Beta. Z najnowszego wpisu dowiecie się nad jakimi zadaniami obecnie pracują twórcy ze studia Vostok Games oraz najbliższe plany i pomysły na rozwój gry.

Cześć wszystkim!

Czas mija a my wciąż ciężko pracujemy nad swoim projektem, pomimo pewnych trudności z uporem przedzieramy się przez gąszcz błędów i problemów związanych z Beta testem. Z każdą nową aktualizacją dodajemy coraz więcej elementów do gry i nieustannie gromadzimy statystykę zachowania graczy. To nam pomaga ustalić które z wprowadzonych przez nas innowacji bardziej odpowiada graczom. Postanowiliśmy również publikować bardziej rozwinięty wpis po każdej obszernej aktualizacji (która obejmuje nie tylko listę usuniętych błędów lecz także więcej konkretów), informując o zadaniach nad którymi pracujemy oraz o tym czego gracze powinni oczekiwać w nadchodzących aktualizacjach.

W tej chwili nasza praca skupia się na kilku zadaniach.
Po pierwsze – ulepszenie interfejsu użytkownika w kolejnej łatce do gry. Oprócz wizualnych zmian zamierzamy zwiększyć informacyjną funkcję minimapy i ikonki nad postaciami sojuszników oraz ikonki działań dzięki której gracze będą mieć lepszą świadomość wykonywanych przez siebie czynności – co robią dobrze a co z kolei źle. Również zmienimy okno z danymi statystycznymi, które wyświetla się po zakończeniu meczu.
Drugie zadanie to praca nad dodaniem nowej broni i wyposażenia. Wraz z patchem 0.19 dodaliśmy mechanizm, który pozwala graczom poprawić reputację z frakcjami Włóczędzy i Czarny Rynek dzięki czemu uzyskują dostęp do nowych przedmiotów. Wraz z nadchodzącą aktualizacją pojawią się zadania przydzielane przez frakcje Osadnicy Skraju i Armia Odrodzenia oraz podstawowe elementy wyposażenia tych dwóch ugrupowań. To również obejmie zmiany w mechanice zadań. W tej chwili bardzo duży procent zadań jest wykonywanych automatycznie, bez świadomej ingerencji gracza. Pracujemy nad zmniejszeniem ilości zadań, które gracz może wykonać w trakcie jednego meczu a także poszerzyć jego rolę aby mógł samodzielnie zrealizować zadanie. Rozważamy również wprowadzenie bonusu dla gracza, który wykonuje jedno zadanie za drugim. Mówiąc krótko, chcielibyśmy aby prędkość rozwoju postaci uzależnić od umiejętności gracza a nie tylko szczęścia.

Trzecim zadaniem jest rozwój trybu gry. W szczególności dostosowanie zasad gry specjalnie pod zmiany, które pojawiają się po wprowadzeniu Anomalnej Burzy. Jak zapewne wiecie, nasz pomysł polegał na tym, że dwie drużyny mają zbierać elementy urządzenia ochronnego, które pozwoli im uchronić się przed nadchodzącą Burzą. Mecz wygra drużyna, która zbierze więcej tych baterii (w przyszłości drużyna wygrywająca otrzyma nagrodę w postaci różnych przedmiotów). W tej chwili elementy urządzenia są losowo rozrzucone po lokacji od samego początku meczu. Chcielibyśmy to zmienić przechowując je przez jakiś czas w specjalnym urządzeniu, które przekonwertuje energię Burzy w elektryczność. Dzięki takiemu rozwiązaniu spodziewamy się uporać się z dwoma problemami: „syndrom ostatniej skrzynki” gdy jedna z drużyn ma przytłaczającą przewagę ale nie może znaleźć ostatniej baterii i tym samym ukończyć meczu. W rezultacie ucierpią na tym obie drużyny. Drugim problemem jest zmierzenie się ze statycznymi walkami gdzie od samego początku trwania meczu panuje status quo. Spodziewamy się, że nowe zasady związane ze zbieraniem elementów urządzenia zmienią bieg meczu i tym samym uczynią rozgrywkę ciekawszą i bardziej dynamiczną.

Ponadto, pracujemy nad wieloma innymi zagadnieniami. W niedalekiej przyszłości planujemy wprowadzić do gry drużyny, co pozwali graczom współpracować ze sobą i wybrać jedną ze stron. W ostatniej fazie dodamy lokację Kurhan Mamaja.
Nadal walczymy z problemami technicznymi. Dokonaliśmy pewnych zmian zmniejszając ilość wymaganej pamięci RAM. Wciąż pracujemy nad poprawianiem jakości gry używając połączenia 3G.

Śledźcie wiadomości o grze na naszym serwisie internetowym http://www.survarium.com – przekazujemy najświeższe informacje o wszystkich ważnych wydarzeniach związanych z Survarium. Chcielibyśmy także poznać Wasze opinie i komentarze wyżej opisanych pomysłów i planów.

Rusłan Didenko
kierownik projektu Survarium


Podziel się


Skomentuj