Dziennik Testów Alpha #5

Dziennik alpha #5
Jest już piąta część dziennika testów Alpha, zawierająca nową porcję wiadomości na temat prac na grą, większą ilością testerów, i zmianą która może wymusić nową nazwę tego cyklu literackiego, ale o niej już dowiecie się z tekstu, zapraszam do lektury.

Witajcie!

Niestety w ostatnich tygodniach byliśmy tak zajęci pracą nad grą, że nie było czasu na zdanie kolejnej relacji z jej postępów, więc chcielibyśmy teraz naprawić ten błąd. Jak już wiecie, przez całe lato (i część jesieni) byliśmy zajęci usuwaniem licznych problemów w zakresie synchronizacji serwera z klientem gry, które okazały się trudniejsze w naprawie niż początkowo zakładaliśmy. Skupiliśmy się zwłaszcza na jakości synchronizacji i natężeniu ruchu na serwerach. Wreszcie z radością mogę ogłosić że najważniejsze problemy zostały rozwiązane, jednak nadal pozostaje kilka znanych nam już błędów (prace nad symetrią NAT zostaną naprawione w następnym patchu), ale już nie przeszkadzają w grze tak jak we wcześniejszych wersjach klienta. W związku z tym chciałbym jeszcze raz podziękować Alpha testerom, którzy pomimo wielu utrudnień pomogli nam w testowaniu gry.

Następną ważną wiadomością jest to, że zaczęliśmy przygotowania do przejścia Survarium z wersji Alpha na testy zamkniętej bety (CBT). Oznacza to dwie rzeczy, po pierwsze patche będą ukazywały się rzadziej, jednak będą zawierały więcej zmian i to nie tylko w kwestii stabilności gry, ale i samej rozgrywki. Na ten moment niemal ukończyliśmy artefakty, oraz pracujemy nad granatami, walką w zwarciu i systemem zadań. Po drugie co tydzień zamierzamy zwiększać liczbę testerów, w każdy poniedziałek chcemy wysyłać 500 nowych zaproszeń do gry (zaczynamy od dziś!). Niebawem uruchomimy automatyczny system, nazwany „zaproszeniową loterią”, który co godzinę wylosuje trzech szczęśliwców spośród nadesłanych zgłoszeń do wersji Alpha, oraz prześle im zaproszenie do testów. Warto wspomnieć, że im wcześniej użytkownik złożył podanie, oraz im jest aktywniejszy na naszym forum, tym większe są jego szanse na zostanie wylosowanym. Wiedzcie jednak że mamy oko na spamerów i obniżamy ich szansę na zwycięstwo.

Osobny wątek chcielibyśmy poświęcić międzynarodowej społeczności. Nie zapomnieliśmy o Was. W następnych tygodniach planujemy ukończyć narzędzie pozwalające nam wspomagać kilka wersji językowych klienta, po tym zamierzamy dopuścić do testów angielskojęzycznych graczy. Są do tego dwa zastrzeżenia: nasze serwery są zlokalizowane w europejskiej części Rosji, co może zwiększyć ping w wielu odleglejszych miejscach (obie Ameryki, Azja, Afryka, Australia) i zmniejszać przyjemność z gry. Problemem może okazać się też komunikacja na głównym chacie w grze, gdyż jak na razie wszyscy gracze posługują się językiem Rosyjskim. Liczymy na waszą wyrozumiałość w związku z tym, w przyszłości postaramy się utworzyć osobne chaty główne dla każdej wersji językowej.

By podsumować to wszystko, niebawem wypuścimy kolejny video-dziennik, w którym ujawnimy więcej szczegółów odnośnie nadchodzących zmian. Dodatkowo w tym video odpowiemy na trzy najbardziej interesujące pytania od graczy. Jeżeli macie jakieś ciekawe pytania (na które jeszcze nie odpowiedzieliśmy), napiszcie je w wątku poświęconym dziennikowi testów Alpha na naszym forum.

Rusłan Didenko
kierownik projektu Survarium


Podziel się


Skomentuj