Dziennik Testów Alpha #4

Dziennik alpha #4
Ukazał się kolejny, już czwarty, wpis do dziennika testów Alpha. Tym razem ekipa Vostok Games uraczyła nasz opisem wizyty na targach iGames oraz Gamescom „od kuchni”, oraz dodaniem nowej zawartości do Survarium, ale o tym będzie mowa później.

Upłynęło sporo czasu od naszego poprzedniego wpisu. Dzisiejsze wydanie jest poświęcone dwóm tematom: przygotowania do pierwszego publicznego pokazu gry na targach iGames Expo w Kijowie oraz Gamescom w Kolonii. Oto krótki przegląd ostatnich wydarzeń:

W drugiej połowie lipca i przez cały sierpień pracowaliśmy nad wersją 0.12 oraz nad stabilnością synchronizacji klienta gry z serwerem. Potrzebowaliśmy stabilnej wersji by pokazać ją szerszej publiczności na 13 komputerach podczas trwania iGames. Gra wzbudziła spore zainteresowanie ze strony publiczności, jak na pierwszy publiczny pokaz Survarium. Powinniśmy również wspomnieć o wielkim zaangażowaniu programistów, którzy spędzili całą noc przed targami ciężko pracując nad ulepszeniem gry. Dzięki ich wysiłkom wcześnie rano 16 sierpnia na serwery załadowana została wersja 0.12a, której użyliśmy do demonstracji gry. W międzyczasie rozesłaliśmy następny tysiąc zaproszeń do alpha testów wśród Rosyjskich graczy, co pozwoliło zebrać zadowalającą liczbę graczy na serwerze. Niestety z powodu wciąż jeszcze niedopracowanej wersji 0.12a wielu z nich doświadczyło trudności w grze, zwłaszcza w zakresie synchronizacji serwerów z klientem.

Z tego powodu programiści mieli dużo pracy podczas całej, trzydniowej wystawy. Wprowadzili w tym czasie wiele poprawek i zmian, co doprowadziło do powstania wersji 0.12d. Została ona udostępniona dla większości testerów oraz gości iGames, którzy mogli zagrać w dość stabilną wersję Survarium. Oprócz innych celów w wersji 0.12 chcieliśmy wprowadzić nowy interfejs użytkownika, nową lokację o nazwie Szkoła (ang. School), anomalie oraz zróżnicowanie warunki pogodowe, z zaciekawieniem obserwowaliśmy reakcje graczy na nowe elementy gry.

W następnym tygodniu przybyliśmy na targi Gamescom. W przeciwieństwie do Kijowskich targów postanowiliśmy nie pokazywać gry szerokiej publiczności, dostęp do Survarium mieli jedynie dziennikarze pism branżowych oraz potencjalni partnerzy. W centrum biznesowym Gamescom zarezerwowaliśmy mały pokój, w którym przygotowaliśmy dwa komputery w celach pokazowych. Między dwoma imprezami nasi programiści nie przestawali pracować nad ulepszeniem Survarium więc w Kolonii mogliśmy już pokazać wersję 0.12e. Mieliśmy nadzieję że ulepszona wersja gry wywrze pozytywne wrażenie na recenzentach oraz naszych partnerach. Ostatecznie przeprowadziliśmy ponad 60 spotkań i prezentacji. Pokazaliśmy grę przedstawicielom niemal wszystkich ważnych stron poświęconych grom z europejskiego, amerykańskiego o azjatyckiego rynku, między innymi: Gamestar, Polygon, PC Gamer, RockPaperShotgun, 4Gamer, Gamespot, IGN, PCGamesN, Level Magazine i wielu innym.

Na Gamescom mieliśmy szansę spotkać się z przedstawicielami wielu zagranicznych wydawnictw, agencji reklamowych oraz innych potencjalnych partnerów. Po zakończeniu targów oraz pozostawieniu dobrego wrażenia ruszyliśmy zmotywowani do dalszej pracy nad rozwojem Survarium w podróż powrotną do Kijowa. W najbliższym okresie planujemy dalsze intensywne prace nad grą oraz wizytę na największych w Rosji targach poświęconych grom komputerowym – Igromir. Niebawem czeka Was wiele nowości, więc cierpliwie czekajcie na następne wiadomości i wersje.

Na koniec chcielibyśmy podziękować wszystkim graczom, którzy mimo wielu problemów technicznych wspierali nas swoją aktywnością podczas wszystkich spotkań i targów.


Podziel się


Skomentuj