Dziennik Testów Alpha #2

d2
Na oficjalnym forum gry Survarium kierownik projektu Rusłan Didenko opublikował podsumowanie kolejnego etapu testów alpha. Tym razem z dość ważną informacją także i dla polskich fanów gry, którzy ze zniecierpliwieniem czekają na zaproszenie do udziału w testach alpha.

W ubiegłym tygodniu prezentowaliśmy Survarium na konferencji twórców gier KRI 2013 w Moskwie. Publiczny pokaz gry, która od niecałego tygodnia jest na etapie testów alpha to dość ryzykowny krok. Jednak dzięki zdumiewającemu wsparciu społeczności graczy stanęliśmy na wysokości zadania! Przez trzy dni nasze niewielkie stoisko było regularnie oblegane przez graczy, którzy chcieli na własne oczy zobaczyć grę Survarium. W rezultacie otrzymaliśmy aż dwie nagrody: „Najlepszy debiut” i szczególnie dla nas cenne wyróżnienie czyli „Wybór publiczności”. Rzecz jasna, w grze nadal jest sporo błędów i niedokończonych elementów, niemniej jednak to małe zwycięstwo uspokoiło nas i utwierdziło w przekonaniu, że zmierzamy we właściwym kierunku.

Co do samej gry, pierwszego dnia wystawy wypuściliśmy patch, za sprawą którego do gry dodana została nowa grywalna lokacja – Zakłady Przemysłu Chemicznego (ang. Chemical Plant), przy okazji nieco poprawiliśmy balans broni palnej.

W kolejnej aktualizacji wprowadzimy jeszcze parę zmian w strefowym systemie obrażeń, który ma za zadanie uprzyjemnić rozgrywkę. Obecnie łatwiej jest kogoś zabić aniżeli zranić.

  • kończymy poprawianie dźwięku. Kolejny patch zawierać będzie część tych zmian. Planujemy zakończyć naprawianie znanych problemów pod koniec miesiąca;
  • do pewnego stopnia zoptymalizowaliśmy grafikę;
  • uruchamianie gry na systemie operacyjnym w którym RAM – VRAM (pamięć RAM minus pamięć video) jest mniejsza od 1.5 GB, nadal stwarza pewne problemy. To dotyczy głównie komputerów wyposażonych we współczesne karty graficzne i zainstalowanym 32-bitowym systemem operacyjnym. Spodziewamy się, że naprawimy ten problem pod koniec miesiąca;
  • zamierzamy uruchomić angielską/międzynarodową zamkniętą alphę w drugiej połowie czerwca. Chcemy się upewnić, że wszystkie bieżące błędy krytyczne zostały naprawione zanim zaczniemy sprawdzać grę na poziomie globalnym.

Oto niektóre statystyki:

  • w zeszłym tygodniu odnotowaliśmy 454 osób grających w grę;
  • najdłuższy zarejestrowany czas gry podczas jednej sesji to 6 godzin i 12 minut;
  • maksymalna liczba fragów zarejestrowanych podczas jednej gry to 36. Osiągnęło ją jednocześnie trzech graczy .

Podziel się


Skomentuj