Dziennik Testów Beta #3

obt1
W końcu ukazał się pierwszy Dziennik Testów Beta po tym gdy gra Survarium wkroczyła w fazę Otwartych Beta Testów w krajach rosyjskojęzycznych. Studio Vostok Games skomentowało ostatnio wprowadzone zmiany i zapowiedziało sporo kolejnych, w tym także wprowadzenie do gry dwóch nowych lokacji.

Cześć wszystkim!

W końcu stało się to, na co tak długo wszyscy czekali – wejście gry w fazę Otwartych Beat Testów. Teraz, gdy gorączka pierwszych tygodni po premierze OBT opadła a krytyczne błędy zostały naprawione i tym samym gra na dobre pożegnała się z łatką „niegrywalna”, przyszedł czas podzielić się z Wami naszymi planami na najbliższą przyszłość.

Zacznę od wydarzenia, które wywołało najwięcej szumu a mianowicie o masowym banowaniu graczy którzy oszukują w grze. Otrzymujemy wiele pytań w których gracze pytają, dlaczego zbanowano tylko niektórych graczy, jak działa system zapobiegający oszustwom oraz czy ponownie zostanę zbanowany jeżeli założę nowe konto i już więcej nie będę oszukiwać. Przede wszystkim chcę powiedzieć, że dla nas podstawowym zadaniem nie jest zablokowanie oszustom możliwości wchodzenia do gry a oduczenie graczy nieuczciwości. Regularnie będziemy przeprowadzać podobne akcje i bez zastanawiania zbanujemy wszystkich, przeciwko komu posiadamy konkretne dowody oszukiwania. W pierwszej fali rozmyślnie ustawiliśmy dość łagodne warunki – zbanujemy jedynie tych, którzy oszukują w więcej niż dziesięciu meczach. W kolejnych falach warunki banowania zostaną zaostrzone. Już zauważyliśmy, że dzięki tej metodzie cześć graczy, która wcześniej oszukiwała przestała to robić – jest to dla nas wynik bardzo pozytywny. Co się zaś tyczy sposobu określania oszustów, to wykorzystujemy metodę kombinowaną – część danych jest analizowanych automatycznie, na przykład próby modyfikowania klienta gry lub danych w pamięci procesu gry. Oprócz tego, system dokładnie analizuje statystyki graczy i gdy lokalizuje znaczne odchylenia od danych statystycznych, to daje sygnał, że trzeba dogłębniej zbadać powtórkę meczu po czym podjąć decyzję czy jest to wynik działań gracza czy też nie.

Przejdźmy do naszych planów dotyczących dalszego rozwoju gry. Obecnie pracujemy nad dużą aktualizację, która powinna ukazać się w pierwszej połowie sierpnia. Jedną ze zmian będzie dodanie jednocześnie dwóch nowych lokacji. Jedną z nich już poznaliście – jest to Laboratorium „Wektor” (ang. Vector Laboratory). Druga lokacja niech na razie pozostanie tajemnicą, być może poświęcimy jej oddzielny materiał tuż przed wyjściem aktualizacji. Na tych dwóch nowych lokacjach nieco zmienimy zasady gry. Baterie, które należy zebrać, już nie będą rozrzucone po całej lokacji od samego początku potyczki lecz pojawią się w pewnych odstępach czasowych w jednym z kilku urządzeń ładujących. Głównym celem tej zmiany jest przesuwanie toczących się walk na różne części mapy aby uczynić bitwy bardziej dynamicznymi i poprawić stosowanie taktyki walki przez graczy.

Trwają prace nad systemem zadań. Obecnie borykamy się z problemem, który polega na tym, że nie każde zadanie wymaga aktywnego udziału gracza i dlatego zadania same się wykonują. Zadania również znacząco odróżniają się od siebie nawzajem jeżeli chodzi o stopień trudności. W rezultacie obserwujemy nieregularny postęp w rozwoju postaci gracza co z kolei sprawia wrażenie, że poprawa reputacji raz odbywa się zbyt wolno by kolejny raz nagle przyspieszyć. Naszym zamiarem jest sprawienie by zadania uczynić głównym źródłem wzrostu reputacji ale szybkość otrzymywania punktów reputacji powinna w większym stopniu zależeć od umiejętności gracza a nie od przypadku. Dlatego w zadaniach dokonamy następujących zmian:

  • zniesiemy mechanizm działania bonusu lojalności, dzięki któremu otrzymywano więcej nagród za kilka wykonanych zadań z rzędu;
  • zmienimy złożoność niektórych zadań;
  • od teraz nagroda za wykonane zadania będzie zależeć od rodzaju i złożoności zadania;
  • dodamy do gry nowe rodzaje zadań, ich pomyślne wykonanie w większym stopniu zależeć będzie od umiejętności gracza, a nie od przypadku;

Trzecią istotną zmianą będzie aktualizacja wszystkich animacji poruszania się postaci graczy. To zaledwie pierwszy krok w poprawie poruszania się w grze. Przyznajemy, że jednym z problemów z którym ciągle walczymy jest gwałtowna zmiana kierunku ruchu, bez spowolnienia. W rezultacie, postacie graczy poruszają się jak muchy, co jest zarówno nierealistyczne jak i nieestetyczne.
Ciągle pracujemy na poprawianiem błędów w grze. Jednym i najczęstszych błędów jest wyrzucenie z gry z powodu braku pamięci. To szczególnie często ma miejsce na 32-dwu bitowych systemach operacyjnych po kilku zagranych meczach. Przyczyną jest fragmentacja pamięci operacyjnej. W nadchodzącej łatce wprowadzimy kilka zmian, które powinny poprawić sytuację.

Te oraz wiele innych zmian oczekujcie w kolejnej łatce, w tym także:

  • nowe wyposażenie i broń;
  • oznaczenia na postaciach graczy;
  • zmiana w działaniu śrutówek (zgodnie z licznymi próśbami).

Rusłan Didenko
kierownik projektu Survarium


Podziel się


Skomentuj