Dziennik Testów Beta #2

zbt2
Oto i kolejna część dziennika testów. Po długiej ciszy studio Vostok Games ujawniło najbliższe plany na przyszłość i skomentowało kilka ostatnio wprowadzonych w grze zmian.

Cześć wszystkim!

Jak zapewne wiecie, niedawno jeden z dni ogłosiliśmy Dniem Otwartych Drzwi i wreszcie znaleźliśmy trochę czasu aby pozbierać myśli i podzielić się z Wami naszymi planami na najbliższą przyszłość.

Oprócz możliwości zapoznania się z grą Survarium, Dzień Otwartych Drzwi był dla nas także doskonałym sprawdzianem, który wykazał wiele niedociągnięć w grze. Dzięki pracy naszych programistów, w ciągu kilku godzin wszystkie błędy zostały usunięte i pod wieczór większość graczy mogła bez przeszkód zagrać w Survarium. Uzyskaliśmy dodające otuchy rezultaty, związane zarówno z wydajnością serwerów jak i pozytywnymi opiniami graczy. W związku z tym postanowiliśmy dwudziestokrotnie zwiększyć ilość biletów dostępnych w loterii.

Teraz co nieco o naszych planach. Niestety zjawisko jakim jest Anomalny Sztorm, takim jakim go sobie wymyśliliśmy, okazało się zbyt obszerne w realizacji (szczególnie jeżeli brać pod uwagę nasze wymagania dotyczące jego wizualizacji), żeby móc go stworzyć i wdrożyć w ramach jednej aktualizacji. Dlatego, żeby zbyt długo tego nie odkładać, postanowiliśmy wprowadzać je do gry etapowo. Zaczniemy od oddzielnie wziętych efektów wizualnych sztormu w ramach poszczególnych lokacji by później, gdy ilość zrealizowanych efektów przekroczy zaplanowany próg, uruchomimy mechanizm, który w każdej chwili będzie mógł wygenerować przypadkowy efekt sztormu na przypadkowej lokacji.

Jednym z podstawowych zmian w przyszłej aktualizacji będzie zwiększenie roli artefaktów i amunicji w trakcie potyczki. Obecnie większość odmian amunicji i artefaktów ma czysto sytuacyjne zastosowanie i z tego też powodu w ekwipunku możemy nosić dużą ilość amunicji lub artefaktów mało przydatnych w warunkach trwającej walki. Na przykład, skompletowanie solidnego zestawu artefaktów udaje się tylko pod koniec walki, kiedy nie jest już możliwe by w znaczący sposób wpłynąć na wynik bitwy, i to pomimo posiadania dwóch albo trzech pojemników na artefakty.

Sporo pytań wywołuje także mechanika doboru meczu. Wielu graczy nie rozumie dlaczego są wrzucani do walki z o wiele lepiej wyposażonymi przeciwnikami. Dlatego postanowiliśmy przebudować interfejsy ekwipunku postaci i doboru przeciwników aby uczynić ten proces bardziej zrozumiałym dla gracza. Pokażemy każdemu graczowi parametr „poziom ekwipunku”, który zależy od aktualnie używanych przedmiotów i ELO rankingu gracza (gracze znajdujący się wysoko w rankingu będą wrzucani do wysokopoziomowych starć). W trakcie doboru meczu gracz zobaczy poziom dostępnych bitew (ich liczba poszerzy się po każdej minucie oczekiwania), a także ilość graczy oczekujących w kolejce do każdej z potyczek.

Chcemy także zmienić mechanikę zadań codziennych. Jak zapewne zauważyliście, teraz każda frakcja zleca graczowi jedno przypadkowe zadanie z ograniczeniem czasowym. Wariant z automatycznym zlecaniem zadań wybraliśmy jako najprostszy aby nowi gracze rozumieli jego działanie (nie trzeba będzie im tłumaczyć skąd należy brać zadania). Ale przy takim podejściu istnieje także druga strona medalu: jednocześnie mogę mieć do czterech zadań do wykonania z których najciekawsze dla mnie będzie tylko jedno z nich. Nieco nas martwi również możliwość jednoczesnego wykonywania zleceń dla kilku ugrupowań naraz. Rozpatrujemy szereg wariantów jak zmienić dany system. Jeden z ich polega na tym, że gracz może wybrać jedną frakcję z którą aktualnie współpracuje i zadanie której jest gotów wykonywać. Gracz w każdej chwili może zmienić wybrane ugrupowanie kosztem utraty bonusu wynikającego z lojalności wobec uprzednio wybranej frakcji. Jesteśmy ciekawi opinii graczy na temat tej innowacji.

Oprócz zmian w rozgrywce nie ustają prace nad techniczną stroną Survarium. Już w bieżącej wersji gry w znaczący sposób zmniejszyliśmy ruch sieciowy co pozytywnie odbiło się na stabilności gry na starszych komputerach, słabych łączach i na użytkownikach z dużym pingiem, a także na pracy naszych serwerów. Ale to jeszcze nie koniec, ciągle pracujemy nad innymi problemami by zagwarantować bezproblemową stabilność gry, szczególnie z uwzględnieniem połączeń bezprzewodowych. Powoli przymierzamy się także do optymalizacji oprawy wizualnej gry na 32-bitowych systemach operacyjnych i wkrótce będziemy mogli zdjąć ograniczenie związane z wyświetlaniem rozdzielczości na tych systemach operacyjnych.

Byłbym zapomniał. Już niedługo zapowiemy kolejną nową lokację nad którą obecnie trwają prace. Obserwujcie newsy na naszej stronie http://www.survarium.com.

Rusłan Didenko
kierownik projektu Survarium


Podziel się


Skomentuj