aia

Anomalie

Tuż przed katastrofą, w miejscach ekologicznie skażonych naukowcy zaobserwowali dziwne zjawiska. Objawiały się one w różny sposób: nowe rodzaje bakterii, przyśpieszenie mutacji, zmiana pola elektromagnetycznego. Świat nauki poruszyło sensacyjne odkrycie mówiące o tym, że na obszarach o dużym skupisku anomalii występuje przyspieszony proces rozkładu szkodliwych substancji. To spowodowało wybuch euforii wśród ludzi, którzy nawet nie zauważyli kiedy pozytywne oddziaływanie anomalii przekształciło się w śmiertelne pułapki dla człowieka.

Do tej pory nie znaleziono naukowego wytłumaczenia dla anomalii.

Sposoby na anomalie

Najlepszy znany sposób na przeżycie w anomalii to jej ominięcie. Pamiętaj, że jeżeli jednak nie ma sposobu na obejście anomalii, odpowiednio dobrany ekwipunek w znaczący sposób podniesie Twoje szanse na przetrwanie w niej.

Wyposażenie z wysokim wskaźnikiem ochrony przed anomaliami, uratuje Ciebie przed oparzeniem, porażeniem prądem i promieniowaniem. Możesz poruszać się po skażonym obszarze i dotykać niebezpiecznych przedmiotów. Respirator, maska przeciwgazowa lub butla tlenowa ochronią Twoje płuca przed wdychaniem trujących gazów i radioaktywnego pyłu.

Twory anomalii

Pomimo śmiertelnego zagrożenia anomalie przyciągają ocalałych dziwnymi tworami zwanymi artefaktami. Jedna z teorii mówi, że są one rezultatem przetwarzania przez anomalie niebezpiecznych i toksycznych substancji. Artefakty mogą pojawić się praktycznie w każdej anomalii, aczkolwiek są w niej dobrze ukryte. Potrzebujesz detektora aby je odnaleźć i dobre rękawiczki żeby je zabrać.

Artefakty

Artefakty posiadają różne właściwości, które mogą pomóc Tobie i jednocześnie zaszkodzić Twoim wrogom. Po zdobyciu zdolności „znawca artefaktów”, możesz aktywować artefakty, uwalniając ukrytą w nich energię.

Zdobywanie artefaktów

Artefakty można znaleźć na każdej lokacji gry. Z reguły znajdują się one wewnątrz lub w pobliżu niebezpiecznych anomalii. Dostanie się do anomalii może być bardzo łatwe pod warunkiem, że działasz szybko i rozważnie. Istnieją różne przedmioty, które bardzo przydają się w tych miejscach ponieważ mogą ochronić Twoją postać od skutków działania anomalii lub zmniejszą obrażenia otrzymywane wskutek działania anomalii.

Pamiętaj, że aby podnieść i zacząć używać artefakty najpierw musisz zaopatrzyć się w przedmiot w którym możesz je przechowywać, na przykład: „plecak z pojemnikiem na artefakty”, który jest dostępny do kupienia w sklepie gry. Również im wyższy jest współczynnik umiejętności „poszukiwanie artefaktów” (ang. Search for artifacts) tym szybciej będziesz w stanie zlokalizować artefakty. Po zdobyciu artefaktu pozostaje on w Twoim wyposażeniu do końca meczu, nawet po śmierci Twojej postaci. Zebrane artefakty znikają jedynie po zakończonym meczu.

Używanie artefaktów

Artefakty aktywowane są po wciśnięciu tych samych przycisków co i dla pozostałych przedmiotów w grze, domyślnie: 3 – 8. Jeżeli jesteś w posiadaniu artefaktu to może on być nieaktywny lub aktywny. Gdy artefakt zostaje aktywowany, pojawia się towarzyszący temu efekt wizualny.

Maksymalna liczba miejsc na artefakty w Twoim ekwipunku to 5. Jeżeli uzbierasz 5 artefaktów w trakcie trwania jednego meczu to wszystkie one mogą zostać aktywowane.


Spis znanych artefaktów

Coil

Szpula

ang. Coil

Kryształ obrośnięty cienkimi, elastycznymi włóknami. Z zewnątrz przypomina szpulę indukcyjną – stąd też jego jego nazwa. W zwykłym stanie tworzy niewielkie pole elektromagnetyczne wyłączające wszystkie urządzenia elektroniczne oraz ukrywające gracza przed skanerami i detektorami. Po aktywacji wykorzystywany jest jako granat, który tworzy w miejscu wybuchu pole elektromagnetyczne wyłączające wszystkie przyrządy elektroniczne.

Rattle

Grzechotka

ang. Rattle

Posiada unikatową zdolność zagłuszania wszystkich dźwięków wydawanych przez posiadacza artefaktu. Po aktywacji efekt działania zostaje wzmocniony. Artefakt nie ulega zniszczeniu i po jakimś czasie może być aktywowany po raz kolejny.


Sponge

Gąbka

ang. Sponge

Niewielki przedmiot podobny do gąbki lub kłębka mchu. W swoim zwykłym stanie pochłania toksyczne gazy i radioaktywny pył. Po aktywacji staje się śmiercionośnym granatem po wybuchu którego rozpyla się obłok trujących zarodników.

conceptsponge_2sponge_activated

  • Występowanie


  • Działanie
    pasywne: zwiększa poziom izolacji;
    aktywne: rzuć artefaktem jak granatem, po eksplozji rozpyla się obłok trujących zarodników, który utrzymuje się przez ok. 10 sekund.

spring

Sprężyna

ang. Spring

Niewielki artefakt przypominający znacznie powiększoną molekułę łańcucha DNA. W zwykłym stanie zwiększa szybkość poruszania się postaci. Po aktywacji, na jakiś czas przyspiesza metabolizm postaci, znacznie podnosząc szybkość regeneracji energii.

conceptanomalies-artifacts4-bsprezyna1

  • Występowanie
    Rudnia, Szkoła, Stacja Radarowa „Vostok”, Zakłady Chemiczne, Fort Tarakanów, Kurhan Mamaja i Laboratorium „Wektor”.


  • Działanie
    pasywne: zwiększa szybkość poruszania się o 2%;
    aktywne: po aktywacji na 3 sekundy zwiększa szybkość poruszania o 10% i przyspiesza regenerację energii.

Larkspur

Żywokost

ang. Larkspur

Artefakt ten jest szczególnie ceniony przez ocalałych ze względu na unikatową zdolność przyśpieszania gojenia ran. Po aktywacji jest w stanie poradzić sobie z najpoważniejszym zranieniem, łącznie ze złamaniem kończyn.

conceptanomalies-artifacts6-bzywokost1


  • Występowanie
    Rudnia, Szkoła i Kurhan Mamaja.


  • Działanie
    pasywne: przyspiesza regenerację zdrowia;
    aktywne: po aktywacji w ciągu 3 sekund leczy wszystkie rany krytyczne.

Onyx

Onyks

ang. Onyx

Delikatnie świecący ciemny kryształ. W biernym stanie tworzy specyficzne pole w którym reaguje na poruszające się z dużą szybkością obiekty spowalniając je. Ocalali wykorzystują ten artefakt do spowalniania lecących w ich kierunku kul i zmniejszenia ich zdolności penetracyjnej. Po aktywacji jest w stanie całkowicie zatrzymać lecącą w gracza kulę. Artefakt ulega zniszczeniu.

conceptanomalies-artifacts2-bonyks1


  • Występowanie
    Szkoła, Stacja Radarowa „Vostok”, Zakłady Chemiczne, Fort Tarakanów, Kurhan Mamaja i Laboratorium „Wektor”.


  • Działanie
    pasywne: zmniejsza obrażenia i penetrację pocisków trafiających gracza o 10%;
    aktywne: po aktywacji na 3 sekundy zmniejsza obrażenia i penetrację pocisków trafiających gracza o 95%.