Anomalie i artefakty w Survarium

anomalieiartefakty
Na oficjalnej stronie Survarium pojawiła pierwsza część dziennika poświęconego ważnym elementom gry: anomaliom i artefaktom. Zmianom ulegną zasady pojawiania się artefaktów i działania w trakcie toczącego się meczu.

Zgodnie z pierwotną koncepcją anomalie były wymagane do zilustrowania kilku ważnych funkcji gry w rozmaitych lokacjach. Pierwszą z funkcji jest tworzenie artefaktów. Gracze mogą znaleźć i podnieść artefakt, który daje premie pasywne i potężne korzyści przy jego aktywacji. Oczywiście, aby znaleźć i zabrać artefakt, gracz potrzebuje sprzętu dającego ochronę przed niepożądanym działaniem anomalii. Stanowią one również niebezpieczną barierę na drodze, która często jest także skrótem na mapie.

stadium 1anomalies-artifacts2-b

Od lewej: stadium 1 i stadium 3 artefaktu Onyks


Podczas wdrażania tego elementu do gry napotkaliśmy kilka problemów. Jeden z nich wiązał się ze zrównoważeniem obrażeń otrzymywanych wskutek działania anomalii. W zależności od lokacji anomalie mają różną wielkość. W związku z tym, staraliśmy się zrównoważyć obrażenia w przypadkach, w których gracz znajduje się w obrębie działania anomalii. Jednak pomimo naszych wysiłków niektóre anomalie zadawały zbyt dużo obrażeń na sekundę, a inne z kolei zbyt mało. W rezultacie gracze przestali ponownie wkraczać na obszar działania anomalii. Zamiast pozostać elementem strategicznym gry, miejsca tych zjawisk były graczom potrzebne do parokrotnych wypadów po artefakt.

Nie tak wyobrażaliśmy sobie rolę jaką miały odgrywać w grze anomalie i artefakty. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić znaczące zmiany dotyczące tej mechaniki. Przede wszystkim usunęliśmy większość statycznych anomalii lub pozostawiliśmy je jedynie w charakterze elementów wizualnych. Od teraz anomalie zaczną pojawiać się na mapie losowo, blokując przejścia i zupełnie zmieniając obszar danej mapy. Ich średnica będzie wynosiła jedynie 6-10 metrów, jednak zadawane obrażenia znacznie wzrosną – gracz bez ochrony może zginąć w kilka sekund i nie pomoże nawet szybki bieg przez anomalię. Ponadto, zmienimy je tak, aby występowały w różnych stadiach i ściśle wiązały się z artefaktami.

Od lewej: stadium 1anomalies-artifacts4-b

Od lewej: stadium 1 i stadium 3 artefaktu Sprężyna


Pierwszym stadium anomalii jest etap powstania. Wówczas absolutnie nie zagraża ona graczowi i najczęściej jest to także wskazówka, że anomalia wkrótce opanuje to miejsce. Drugim stadium jest rozrost anomalii. Już podczas tego stadium zaczyna ona zadawać obrażenia. Kolejny etap to faza rozwoju. W środku anomalii pojawia się artefakt. Jeżeli ktoś zdoła go zabrać, anomalia traci swoje właściwości i zanika. Rodzaj anomalii zależy od typu artefaktu, który ma w niej powstać. Zatem, obserwując anomalię, gracz wyraźnie będzie widział, jaki artefakt w niej się pojawi i jakie będzie zadawać obrażenia. Przewidujemy, że takie zmiany zwiększą znaczenie anomalii w trakcie trwania meczu oraz wartość ochrony przed tymi zjawiskami. Sojusznicy posiadający odpowiednie elementy wyposażenia chroniące przed działaniem anomalii będą pełnić dodatkową funkcję – oczyszczanie kluczowych przejść od anomalii.

Teraz przyjrzyjmy się kwestii obrażeń i ochrony. Łatwiej jest ochronić się przed anomaliami oddziałującymi na układ oddechowy. Ich charakterystyczny element to mgła lub dym. Ochronę przed ich działaniem zapewniają respirator, maska przeciwgazowa lub butla z tlenem. Pozostałe anomalie powodują obrażenia całego ciała. Niezależnie od tego, czy obrażenia mają podłoże radioaktywne czy termiczne, należy osłonić wszystkie odkryte obszary ciała. Naturalnie brak ochrony na rękach wiąże się z mniejszymi obrażeniami niż w przypadku nieosłoniętej klatki piersiowej. Jednak aby zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo, musisz mieć przedmioty z wysokim współczynnikiem ochrony przed anomaliami.

Od lewej: stadium 1 i stadium 2anomalies-artifacts6-b

Od lewej: stadium 1 i stadium 3 artefaktu Żywokost


Ważnym uzupełnieniem opisywanych zmian będzie także ostatnia gałąź drzewka umiejętności, powiązana z mechaniką anomalii i artefaktów, która nazywa się „Wiedza o świecie”. Dodatkowo poniżej concept-arty dwóch artefaktów: Grzechotki i Gąbki.


survarium-ca-71 survarium-ca-70
Od góry: Grzechotka i Gąbka


Więcej informacji zarówno o anomaliach jak i artefaktach znajdziecie w dziale Anomalie i Artefakty.


Podziel się


Skomentuj

  • Nope1234

    Całkiem fajny pomysł ze strony developerów, na pewno doda to trochę więcej losowości podczas gry, jednak osobiście bym wolał aby nieco dopracowali te większe, statyczne anomalie na mapach.